چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
ظرفیت ناشران برای برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بررسی شد

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و منشورات تقریظات مقام معظم رهبری به طور هم‌زمان در دو شهر تهران و تبریز و بررسی ظرفیت‌های علمی و انسانی انتشارات‌ها برای برپایی این نمایشگاه مهم‌ترین بحث‌هایی بود که در نخستین جلسه هماهنگی آن صورت گرفت.

علی ناظری، مدیر انتشارات فاتحان در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از برگزاری نخستین جلسه هماهنگی برای برپایی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و منشورات تقریظات مقام معظم رهبری به میزبانی این انتشارات خبر داد.

به گفته وی، در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، از دفتر مقام معظم رهبری، میر امین محمدی، از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سید محمد میرکاظمی، رییس اداره تالیف بنیاد شهید و امور ایثارگران، همایون امیرزاده از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صفری، از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، سردار احمد حق‌طلب از حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رحیم مخدومی و امیرشهریار امینیان از مجمع ناشران دفاع مقدس و مرتضی محمد‌اسماعیل از انتشارات سوره مهر حضور داشتند.

مدیر انتشارات فاتحان افزود: در این جلسه، کیفیت حضور ناشران در نمایشگاه مورد بحث قرار گرفت. همچنین درباره پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه در دو شهر تهران و تبریز و امکانات ناشران برای حضور در هر دو نمایشگاه تبادل نظر شد، اما هنوز برگزاری هم‌زمان آن به تصویب نرسیده و ممکن است یکی از این نمایشگاه‌ها در هفته دفاع مقدس و دیگری در هفته بسیج برگزار شود.

وی با بیان این‌که بودجه برپایی هر دو نمایشگاه در نظر گرفته شده است، اما امکان حضور ناشران در هر دو نمایشگاه دغدغه اصلی برپاکنندگان است، ادامه داد: سال گذشته 120 ناشر برای حضور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نام‌نویسی کردند که شماری از آن‌ها انصراف دادند. در این جلسه علاوه بر زمان و مکان حضور به بهره‌گیری از توان و ظرفیت ناشران برای غنای علمی نمایشگاه، نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز پرداخته شد.

ناظری درباره مکان برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: ممکن است پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و منشورات تقریظات مقام معظم رهبری بر آثار این حوزه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار نشود و در این جلسه که نخستین نشست برای برپایی این نمایشگاه ملی بود، درباره مکان برپایی نمایشگاه تهران نیز تبادل نظر صورت گرفت اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها