چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
بررسی آثار سه سال اخیر دفاع مقدس را با تعدد داوران سرعت می‌دهیم

گلعلی بابایی، از انتشار فراخوان جایزه کتاب سال دفاع مقدس تا اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: می‌کوشیم با به کارگیری داوران بیشتر، به بررسی آثار سه سال اخیر سرعت دهیم.

گلعلی بابایی رییس سازمان ادبی و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: جلسه‌ هماهنگی شانزدهمین جایزه کتاب‌ سال دفاع مقدس پیش از ظهر امروز، یازدهم تیرماه 1393 با حضور جواد محقق، دبیر ادبی این جایزه ملی برگزار و نحوه برپایی این جایزه بررسی شد.

وی در باره نتایج این جلسه توضیح داد: در این نشست، داوران و سرداوران جایزه کتاب سال دفاع مقدس مشخص شدند. با توجه به حجم آثار ارسال شده، قصد داشتیم بخش‌هایی از جایزه را ادغام کنیم، اما به دلیل سنخیت‌ نیافتن بیشتر بخش‌های این جایزه ادبی با هم، فقط توانستیم دو بخش «جُنگ» و «وصیت‌نامه شهیدان» از 16 بخش جایزه ادبی را به دلیل اندک بودن آثار در این دو حوزه تلفیق کنیم.

بابایی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که دی‌ماه 93 آیین پایانی جشنواره برگزار می‌شود، چه راهکاری برای بررسی آثار پر حجم سه سال اخیر دارید؟ گفت: تصمیم گرفتیم در بعضی بخش‌ها مثل خاطرات، پژوهش‌های نظامی و زندگینامه‌های داستانی که احتمال دریافت آثار بیشتری وجود دارد، با تعدد داوران، به روند داوری‌ها سرعت دهیم.

وی در این‌باره افزود: بر این اساس، یک سرداور برای هر گروه و 3 تا 6 داور برای زیرمجموعه هر گروه در نظر گرفته‌ایم.

بابایی با بیان این‌که نشست اخیر با پیشنهاد جواد محقق برگزار شد، گفت: تا اوایل هفته آینده هماهنگی‌های لازم از سوی محقق با داوران نیز انجام و فراخوان این جایزه نیز در نشست رسانه‌ای اعلام خواهد شد. پایان تیرماه را مهلت ارسال آثار در نظر گرفته ایم اما با توجه به انتشار دیر هنگام فراخوان، احتمال تمدید آن وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه گردآوری آثار سه سال اخیر توضیح داد: با هماهنگی‌هایی که با کتابخانه جنگ حوزه هنری انقلاب اسلامی به انجام رسانده‌ایم، تمام کتاب‌های چاپ شده در دو سال اخیر را برای بررسی از این کتابخانه به امانت می‌گیریم. فراخوان جایزه را به صورت عمومی منتشر می‌کنیم اما نویسندگان نیز می‌توانند آثارشان را برای جشنواره ارسال کنند.

بابایی در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد که با توجه به گذشت سه سال از آخرین زمان برگزاری جایزه کتاب سال دفاع مقدس، به نحو مطلوبی این جایزه را پوشش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها