شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
پذیرش یک میلیارد و 490 میلیون ریال بُن کتاب در نمایشگاه کتاب استان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از پذیرش یک میلیارد و 490 میلیون ریال بُن کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «ناصر هدایتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) افزود: با وجود مشکلات کاغذ و به ویژه گرانی کتاب، در این دوره شاهد استقبال خوبی از این نمایشگاه بودیم. البته تجربه برگزاری دوره‌های پیشین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی نشان می‌دهد که در دو روز پایانی برپایی این نمایشگاه، استقبال بیشتر و میزان خرید افزون‌تر خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این‌که خوشبختانه تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده این دوره از نمایشگاه کتاب بجنورد، طبق جدول زمانبندی به مرحله اجرا رسیده، گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت با هدف ایجاد انگیزه در ناشران برای تولید کتاب بیشتر، همچنین با هدف تسهیل فرآیند خرید کتاب از سوی مخاطبان، میزان تخفیف این‌گونه نمایشگاه‌ها را افزایش دهد. به طور مثال تخفیف 40 درصدی را به تخفیف 50 درصدی ارتقا دهد.

وی با بیان این‌که با برگزاری نمایشگاه کتاب در استان خراسان شمالی، شهر حال و هوای خاصی به خود گرفته است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم، برخلاف اذعان برخی از دوستان که علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه های استانی در شهرهایی خارج از مراکز استان‌ها هستند، این نمایشگاه‌ها حتما  در مراکز استان‌ها برپا شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: می کوشیم با حضور هنرمندان و چهره‌های شناخته شده در نمایشگاه‌های استانی، زمینه ترغیب کودکان و نوجوان و البته قشر جوان را در نمایشگاه‌ فراهم کنیم.

هدایتی همچنین از تجلیل اداره کل ارشاد استان خراسان شمالی از همه ناشران حاضر در این دوره از نمایشگاه کتاب بجنورد خبر داد و گفت: مدیر کل اداره ارشاد استان خراسان شمالی در روز پایانی این دوره از نمایشگاه کتاب، از همه ناشران حاضر در نمایشگاه تجلیل خواهد کرد.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت: با این اقدام، ناشران برای شرکت در دوره‌های بعدی نمایشگاه‌های استانی، تشویق می‌شوند چرا که این ناشران هستند که زمینه ارتقای فرهنگ کشور به ویژه استان‌ها را فراهم می کنند و با ثبت نام و حضور آن‌هاست که نمایشگاه کتاب به صورت رسمی شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در پایان این گفت و گو افزود: این تصور که برپایی نمایشگاه‌های کتاب به ویژه نمایشگاه‌های استانی تنها بر عهده وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد است، بسیار اشتباه است. در این زمینه همه دستگاه‌ها فرهنگی و اجتماعی اعم از استانداری، شهرداری، حوزه هنری و ... باید دست به دست هم دهند تا این نمایشگاه‌ها به نحو احسن برپا شوند.

نخستین نمایشگاه کتاب استانی سال جاری(هشتمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی) فردا (26 خردادماه) به کار خود پایان می دهد. این نمایشگاه در روز پایانی خود، از ساعت 14 تا 23 میزبان علاقه‌‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها