شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
تغییرات مدیریتی در خانه کتاب/برنامه های خانه کتاب با قوت پیگیری می شود

مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره استعفای داریوش مطلبی از بخش معاونت فناوری اطلاعات این مجموعه گفت: مطلبی در دوران فعالیتش در این معاونت عملکرد خوبی داشت و فعالیت های موثری انجام داده است. در حال حاضر نیز تغییراتی در معاونت های خانه کتاب صورت گرفته است تا این مجموعه با قدرت برنامه هایش را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چند روزی است که داریوش مطلبی، معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب از فعالیت در این معاونت استعفا داده است. به همین منظور با وی درباره علت این استعفا گفت‌وگو کردیم.

مطلبی در این باره اظهار کرد: بنده همچنان همکاری غیررسمی خود با موسسه خانه کتاب را ادامه می دهم؛ فقط از معاونت فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب استعفا داده‌ام اما همچنان سردبیری کتاب ماه کلیات را برعهده دارم.

وی درباره علت این استعفا گفت: بنده اکنون استادیار دانشگاه آزاد واحد شهر ری هستم؛ گرفتاری‌های کاری تنها علت این استعفا بود.

برای آگاهی از کم و کیف این استعفا با نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز گفت‌و‌گو کردیم. میرزایی در این باره گفت: آقای مطلبی خودشان به دلیل تعدد فعالیت‌های علمی و برای تمرکز بیشتر بر کتاب ماه کلیات از معاونت فناوری اطلاعات خانه کتاب استعفا دادند.

وی عملکرد مطلبی در دوران فعالیتش در بخش معاونت فناوری اطلاعات خانه کتاب را خوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه خانه کتاب از آقای مطلبی راضی است اما به دلیل تعدد فعالیت‌های ایشان و به منظور ایجاد تحول در زیرساخت‌های فناوری خانه کتاب، امکان وقت کافی برای حضور مستمر و دائمی در محل موسسه خانه کتاب را نداشتند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر چه کسی این مسوولیت را برعهده گرفته است؟» گفت: مجید غلامی جلیسه در حال حاضر سرپرستی موقت این معاونت را برعهده دارد.

مجید غلامی جلیسه، معاون فرهنگی، پژوهشی، آموزشی موسسه خانه کتاب و سرپرست موقت معاونت فناوری اطلاعات این خانه نیز در گفت‌وگو با «ایبنا» درباره برنامه‌های پیش روی این معاونت گفت: البته بنده سرپرست موقت این معاونت را برعهده گرفته‌ام اما چه من باشم و چه فرد دیگری بر روی کار آید، بیشتر درصدد خواهیم بود تا بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب را به عنوان یک مرجع کامل و بدون همتا در عرصه اطلاع رسانی کتاب در ایران مطرح کنیم.

وی ادامه داد: اولویتم در این معاونت، بررسی مشکلات موجود در ساختار فنی و محتوایی سایت خانه کتاب خواهد بود. می کوشم نقاط قوت و ضعف این سایت را بررسی کنیم و راهکاهای تقویت این نقاط قوت و راه‌حل‌های برون رفت ازاین مشکلات و نقاط ضعف را ارایه کنیم. البته این اقدام تا حد زیادی پیش رفته است.

داریوش مطلبی دارای مدرک دکترای کتابداری و اطلاع‌رسانی است و صاحب چندین کتاب و مقاله در حوزه کتاب و کتابداری و اطلاع رسانی است. استادیاری دانشگاه نیز در کارنامه وی مشاهده می‌شود. مطلبی نماینده ایران در سازمان بین‌المللی شابک نیز است.

مجید غلامی جلیسه دانش‌آموخته حوزه علمیه اصفهان و قم در سطوح مقدمات، سطوح و خارج فقه است،‌ پژوهشگر و کتابشناس مرکز احیاء نسخ خطی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم‌، پژوهشگر کتابخانه محقق طباطبایی در قم،‌ عضو هیأت اجرایی کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین،‌ سردبیر ویژه‌نامه کتابخانه دیجیتال نسخ خطی پیام بهارستان و پژوهشگری نسخ خطی پژوهشگاه عالی تاریخ ایران در فرانسه از جمله فعالیت‌های وی در سال‌های اخیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها