سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
حبیبی: منتظر اعلام زمان هستیم/ میرزایی: جایزه‌ای لغو نشده است

دبیر علمی جایزه کتاب فصل و مدیرعامل موسسه خانه کتاب به خبرنگار «ایبنا» گفتند که جایزه کتاب فصل لغو نشده بلکه تنها به دلیل همزمانی با برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نجفقلی حبیبی، دبیر علمی جایزه کتاب فصل درباره علت برگزار نشدن دو دوره جایزه کتاب فصل (دوره‌های بیست و هفتم و بیست و هشتم) به خبرنگار «ایبنا» گفت: جایزه کتاب فصل به دلیل همزمانی با برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مشغله کاری مسوولان در این رویداد فرهنگی، فقط به تعویق افتاده است. قرار شد بعد از اتمام این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، نسبت به برپایی دوره های جاافتاده از جایزه کتاب فصل اقدام شود

وی در عین حال گفت: باید توجه داشت که هنوز زمان زیادی از اتمام نمایشگاه کتاب تهران نگذشته است پس علت این همه نگرانی برخی دوستان رسانه‌ای را نمی‌دانم.
دبیر علمی جایزه کتاب فصل با بیان این که بدون تردید جایزه کتاب فصل برگزار خواهد شد، گفت: زمان دقیق برگزاری این جایزه را نمی توان پیش بینی کرد چرا که باید در جلسه‌ای مشترک با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه قطعی نسبت به زمان دقیق آن برسیم.

حبیبی ادامه داد: کتاب‌‌های برگزیده دو دوره پیشین جایزه کتاب فصل (بیست و هفتم و بیست و هشتم) با انجام داوری‌ها انتخاب شده‌اند و اکنون منتظر اعلام زمان برپایی مراسم اهدای جوایز هستیم. دوره‌های بعدی این جایزه نیز براساس سنوات گذشته برپا خواهند شد البته زمان دقیق آن‌ها بستگی به نتایج جلسات «شورای تخصصی بازبینی و ارزیابی جوایز کتاب» دارد.

جایزه کتاب فصل لغو نمی شود
نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در این باره به خبرنگار «ایبنا» گفت: موسسه خانه کتاب هیچ تصمیمی برای تغییر جوایز مختلف کتاب اتخاذ نکرده است. بنابراین، هرگونه خبری که حاکی از نیت خانه کتاب در تغییر جوایز مختلف کتاب باشد را شدیدا تکذیب می‌کنم.

وی از برپایی نخستین نشست شورای «تخصصی بازبینی و ارزیابی جوایز کتاب» با ریاست دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در هفته آینده خبر داد و گفت: این نشست بنا ندارد جایزه‌ای را تغییر دهد یا لغو کند بلکه کار بازنگری و ارزیابی کارنامه جوایز کتاب ایران را در دستور کار دارد تا به یک جمع بندی برسد و این جمع بندی را در قالب نظام جامع جوایز به معاونت فرهنگی ارشاد ارسال کند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان این که این شورا می کوشد به رفع نواقص، آسیب‌ها و ناهمگونی های جایزه‌ها بپردازد، گفت: اکنون وضعیت جوایز کتاب فصل در حال بررسی است. در این ارزیابی‌ها، نتایج درباره زمان برپایی جایزه کتاب فصل، هرآنچه باشد به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها