سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
چگونه با سرطان کنار بیاییم؟

«زندگی با سرطان» عنوان کتابی است که در آن گیتی عبداله‌زاده به بررسی حمایت‌های روانی، خانوادگی و اجتماعی در این بیماری پرداخته است. وی معتقد است این کتاب گامی اساسی در کمک به بیماران و مراقبان است تا تاثیرات این بیماری را در زندگی شناخته و برای رفع آن اقدام کنند.

 گیتی عبداله‌زاده، مولف این کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ‌سرطان بیماری است که اغلب مردم از آن می‌ترسند و آگاهی از این بیماری در همه مبتلایان یکسان نیست، در حالی که ‌ارتباط نزدیک با نوع سرطان در ‌تشخیص زود‌هنگام یا دیر‌هنگام آن و همچنین میزان همکاری فرد با عوامل و مراحل درمان تاثیر دارد.

زندگی و سرطان
عبداله‌زاده، با اشاره به این‌که زمانی که تشخیص داده می‌شود فردی به سرطان مبتلا شده است توجه به بهترین روش برای مراقبت و معالجه است، اظهار کرد: باید توجه داشت مسایل پزشکی و درمانی ‌فقط بخشی از فرایند تشخیص سرطان است، در حالی که سرطان ‌بر مسایل خانواده،‌ کار،‌ روابط و برنامه‌ریزی برای آینده تاثیر می‌گذارد.

وی درباره چگونگی استفاده از این کتاب گفت: کتاب حاضر برای بیماران سرطانی و مراقبت‌کنندگان از آن‌ها نوشته شده است. برای افرادی که با بیماران سرطانی زندگی می‌کنند نیز مهم است.
عبداله زاده افزود: بخش‌هایی از این کتاب ممکن است خوانندگان را متاثر کند و آن‌ها ترجیح بدهند کتاب را در تنهایی یا نزد کسانی‌که به آن‌ها اعتماد دارند مطالعه کنند. بخش‌هایی از این کتاب مختص بیماران و بخشی نیز برای مراقبت‌کنندگان تالیف شده است، هرچند ممکن است برخی از نگرانی‌ها برای بیماران و مراقبت‌کنندگان یکسان باشد.

بیماران و انواع سوال‌ها
این مولف که سعی کرده است ابعاد روانی سرطان را در کتاب خود مدنظر داشته باشد، گفت:‌ در بخش ابتدایی کتاب به این نکته توجه کرده‌ام که بیماران در ابتدای تشخیص سرطان به این فکر می‌کنند که چرا این اتفاق برای آن‌ها افتاده است و اغلب به مرگ فکر می‌کنند، اما در این کتاب به بیماران و مراقبان از آن‌ها توصیه شده است تا ابتدا با تیم درمانی مناسبی رایزنی کنند.

این مولف گفت: در این کتاب و با توجه به موضوعات مطرح شده موارد عینی از بیماران و فرایند بیماری‌ها آن‌ها از زبان خودشان گردآوری شده است، به طوری‌که آن‌ها اقدامات آرام‌بخش مانند گوش کردن به موسیقی و مطالعه را به سایر بیماران پیشنهاد داده‌اند و از بیماران خواسته‌اند تا درباره بیماری خود با مشاوران صحبت کنند.

کتاب«زندگی با سرطان» در 108 صفحه از سوی انتشارات تیمور‌زاده به قیمت چهار هزار و 500 تومان منتشرش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها