چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
رییس جمهوری شخصیتی کاملا فرهنگی است/ مصلی‌مکان‌مناسبی برای نمایشگاه نیست

الهه راستگو، عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: رییس جمهوری، شخصیتی کاملا فرهنگی است و تاکید دارند که حتما در مدارس ساعتی به نام کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) الهه راستگو، در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اما این مکان برای برپایی نمایشگاه کتاب  مناسب نیست. البته شهرداری در تلاش است تا شهر آفتاب را هرچه زودتر برای نمایشگاه آماده کند. 

راستگو در پاسخ به این پرسش که «شهرداری تهران برای راه‌اندازی شهر آفتاب چه میزان بودجه در نظر گرفته است؟» گفت: اعضای شورای شهر تهران به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد، بنابراین آمادگی خود را برای هرگونه حمایت اعلام می کند.

وی با بیان این که رییس جمهوری، شخصیتی کاملا فرهنگی است اظهار کرد: رییس جمهوری تاکید دارند که حتما در مدارس ساعتی به نام کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شود. 

وی افزود: خوشبختانه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با تحولات عظیمی مواجه شده است. البته در کنار هر نقطه مثبت، نقطه ضعف نیز وجود دارد که امیدواریم متولیان برپایی این رویداد فرهنگی در دوره های بعدی، نسبت به رفع این نقاط ضعف اهتمام بورزند.

وی ضمن تشکر از مقام عالی وزارت ارشاد، معاونت حمل و نقل ترافیک و شهرداری تهران ادامه داد: باید برپایی نمایشگاه کتاب تهران را در سال اقتصاد و فرهنگ غنیمت شمرد، چرا که این نمایشگاه نیز در راستای فرهنگ شکل گرفته و خوشبختانه با جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی مواجه شده است.

راستگو با اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد عنوان کرد: در سال جاری فعالیت های خودجوش و داوطلبانه با عزم ملی مردم صورت گرفته است. در این راستا در حوزه کارآفرینی و اشتغال در پی واگذاری کار مردم به خودِ مردم هستیم. به طور مثال فعالیت هایی در عرصه تولید و نشر کتاب از سوی مردم انجام شده است که به نظرم باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به برنامه های ویژه کمیسون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: در این کمیسیون طرحی با عنوان «اعلام روز و هفته کار داوطلبانه» با هدف ترویج کار داوطلبانه ارایه شده است که امیدوارم به تصویب برسد. همچنین چند عنوان کتاب درباره کار داوطلبانه در دست چاپ داریم.

وی در پایانتأکید کرد: اهالی قلم  نیازمند حمایت‌های جدی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها