دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
آمادگی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی برای چاپ کتاب‌های اهل قلم

واحد انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده همکاری با تمامی استادان، پژوهشگران و اهل قلم به منظور انتشار کتاب های ورزشی آنان است.

 محمد حسن‌زاده غفوری، مسوول واحد انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: تمامی استادان، پژوهشگران و اهل قلم می‌توانند آثار خود را به واحد انتشارات پژوهشگاه تحویل بدهند تا پس از طرح در شورای نشر پژوهشگاه و دریافت مجوز به پروسه داوری وارد شوند، گفت: این آثار پس از اخذ نظر مثبت داوران و مجوز نهایی شورای نشر، در دستور کار چاپ قرار داده می شوند.

وی افزود: واحد انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اکثر ناشران تخصصی حوزه تربیت بدنی و ورزش کشور ارتباط دارد و از آنان به عنوان مراکز توزیع کتاب‌های خود استفاده و گاهی نیز به چاپ کتاب به‌صورت مشترک با آنها اقدام می‌کند.

حسن‌زاده غفوری اظهار کرد: پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بدو تاسیس در سال 1377 در کنار فعالیت‌های پژوهشی با هدف تولید روش و انتقال یافته‌های نوین علمی به جامعه ورزش و علاقه‌مندان به نشر آثار علوم ورزشی همت گماشت و در ادامه پژوهشکده توانست مجوز انتشارات کتاب را در سال 90 اخذ کند و روند رو به رشد انتشارات را با توجه به آن و ارتقای پژوهشکده به پژوهشگاه سرعت بخشد.

این کارشناس مسوول امور پژوهشی افزود: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در ادامه فعالیت‌های خود در حوزه انتشارات با توجه به مجوز انتشارات تخصصی و دولتی که در سال 90 دریافت کرده بود، اقدام به چاپ کتاب و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروش کتاب از طریق سایت پژوهشگاه کرد.

حسن‌زاده غفوری با بیان این‌که واحد انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به‌صورت اختصاصی روی کتاب‌های تخصصی تربیت بدنی و منابع درسی مراکز دانشگاهی کشور تمرکز کرده است، گفت: این واحد در سطح عمومی نیز با چاپ بروشورها و پوسترهای علمی آموزشی سعی در شناساندن جایگاه ورزش در وضعیت سلامت جامعه دارد.

به گفته وی، مخاطبان اصلی کتاب‌های پژوهشگاه را استادان، پژوهشگران، دانشجویان و جامعه تشکیل می‌دهند. تمامی مخاطبان و مراجعان می‌توانند در روزهای هفته به غیر از پنجشنبه و جمعه و همچنین روزهای تعطیل، از ساعت 8 تا 16 به‌ این واحد مراجعه کنند. همچنین می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی پژوهشگاه به‌صورت شبانه‌روزی نظرات خود را بیان کنند.

مسوول واحد انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: با توجه به برخی محدودیت‌های مالی در سال‌های اخیر، تلاش کرده‌ایم تا با فراهم کردن شرایط و راهکارهای مناسب در کاهش هزینه‌ها، ضمن حفظ کیفیت در حد امکان، کتاب‌ها را چاپ کنیم. 

به گفته حسن‌زاده غفوری، انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از سال 1391 با برپایی غرفه اختصاصی در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی کتاب به‌صورت فعال شرکت کرده است. اسن انتشارات همچنین در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت 1392 حضور فعال داشت و در پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس(پاییز 1392) نیز توانست عنوان غرفه برتر را در بین تمامی مراکز و غرفه‌های تخصصی و دانشگاهی کشور به دست بیاورد. با برنامه ریزی‌های انجام شده، این انتشارات مصمم است در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال 1393 نیز شرکت کند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها