شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
اعلام رضايت يك ناشر از صدور سريع مجوز انتشار كتاب

مدير انتشارات آشنايي در حاشیه رونمایی از کتاب «چهارده سال سیاست صادقانه» گفت: صدور مجوز انتشار این اثر در کمتر از 10 روز نشان از بهبود اوضاع در اداره كتاب دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، روز پنج‌شنبه (10 بهمن) در حاشیه مراسم دوازدهمین کنگره سراسری حزب مردم‌سالاری از کتاب «چهارده سال سیاست صادقانه» رونمایی شد. در این مراسم محمدرضا عارف، علیرضا محجوب و جمعی از اهالی سیاست حضور داشتند.

جعفر سید، مدیر انتشارات آشنایی در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره انتشار کتاب «چهارده سال سیاست صادقانه» گفت: اگر چه در این اثر کارنامه و مواضع یک حزب از سال 1382 تا به حال رقم خورده است اما به دلیل بیان حوادث مختلف داخلی و خارجی و موضع‌گیری بسیاری از رجال سرشناس در واکنش به جریان‌های سیاسی و اجتماعی، این کتاب یک مرجع و منبع ممتاز تلقی می‌شود و در واقع به نوعی روز شمار تاریخی حوادث دهه 80 تا 90 و پس از آن محسوب می‌شود.

وی افزود: به راستی جای چنین کتابی که با ریزبینی مسایل جامعه را نقد و وقایع‌نگاری کند، خالی بود. هر چند آرشیو روزنامه‌ها نیز نقد و تحلیل هر روز را دارند اما نشریات روزانه حکم سالاد، سبزی خوردن و دسر را دارند. کتاب به عنوان یک اثر تربیتی ماندگار حکم درختِ گردو را دارد و ثمرش بعدها مشخص خواهد شد. بی‌شک آیندگان، سطر به سطر و واژه به واژه کتاب «چهارده سال سیاست صادقانه» را معنا می‌کنند. این کتاب تنها یک تالیف سیاسی نیست. اثری فرهنگی و اجتماعی است به قول دکتر کواکبیان در مقدمه کتاب «اگر فعالیت خوب با انگیزه الهی باشد، ثانیه به ثانیه گذر زمان، عبادت است.» وی به نوعی زمان را نیز معبد شناختند و این سخن و دیدگاه بزرگی است.

مدیر انتشارات با اشاره به صدور مجوز برای این اثر در کمتر از 10 روز گفت: چاپ 1500 نسخه از این کتاب مصور در 540 صفحه و در قطع وزیری در کمتر از ده روز به صورت ضربتی انجام شد. جای آن است که از وزیر محترم ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و اداره کل کتاب و کتابخوانی به دلیل تسریع در صدور مجوز قدرشناسی کنم. در واقع با تلاش آن‌ها بود که این کتاب توانست به کنگره و همایش حزب برسد.

جعفر سید با اشاره به مزیت‌های کتاب نسبت به مجلات گفت: پوشیده نیست چاپ‌ کتاب نسبت به نشریات چندین مزیت دارد و می‌شود این موارد را بر شمرد: در وهله اول، به عنوان سند ماندگار کتابخانه‌ای مورد استفاده تخصصی قرار خواهد گرفت در حالیکه در نشریات مطالب پراکنده، گوناگون و صعب‌الوصولند. در وهله دوم شان کتاب جای قیل و قال و کشمکش رایج در مطبوعات نیست و بیشتر مستدل، علمی و منطقی با قضایا برخورد می‌شود.

وی افزود: همچنین بسیار دیده شده در روزنامه، امروز مطلبی را می‌نویسند، فردا آن را تکذیب یا اصلاح می‌کنند و یا به دلیل ملاحظات حاکم بر آن زمان و التهاب و فضای روانی یک برهه، مطالب را بسیار تند و یا برعکس با احتیاز و حفیف بنویسند. در حالیکه وقتی موضوع یا مطلبی در کتاب چاپ می‌شود، شخصیت دیگری پیدا می‌کند. در انتها نیز باید گفت که مطالب کتاب سنجیده، ثابت و سهل‌الوصول است در حالی که مطالب روزنامه‌ها معمولا هدر می‌رود و حتی نویسندگان بسیاری قادر نبوده‌اند به مقاله خود در روزنامه‌های گذشته دسترسی پیدا کنند.

مدیر انتشارات آشنایی در پایان با اشاره به توجه بیشتر مسوولان فرهنگی به مطبوعات گفت: متاسفانه وزارت ارشاد در تمام دوره‌ها به معاون مطبوعات نگاه مرحمت‌آمیزتری نسبت به بخش معاون فرهنگی و کتاب داشته است. چون ظاهرا همواره تیترهای روزنامه‌ها و چهره‌های سیاسی آن و پرسش‌های خبرنگاران، تاثیرگذارتر از شخصیت معنوی و متین و آرام خیل ناشران خدوم بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها