شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
تشكيل فراكسيون چاپ در مجلس شوراي اسلامي

ريیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران از تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: صنعت چاپ، صنعت مادر است و باید به آن توجه ویژه‌ کرد تا ایران در این صنعت به رتبه نخست خاورمیانه برسد._

امیر خجسته، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که در بررسی صنعت چاپ به گستردگی و مظلومیت آن در ایران می‌توان پی‌برد، اظهار کرد: ایران از فرهنگ غنی و نخبگانی یگانه در حوزه چاپ بهره می‌برد و توجه به این فاکتورها به نخبه‌پروری می‌انجامد. بنابراین، از صنعتگران این حرفه خواسته‌ام، برای تشکیل فراکسیون چاپ اقدام و با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: صنعتگران چاپ باید هرچه زودتر به نگارش «طرح سازمان چاپ» همت گمارند و آن را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهند تا قدرت‌شان بالا رود. همچنین برای گسترش فرهنگ صنعت مادر باید توجه مجلسی‌ها به طور قانونی به آن جلب شود، به نظر می‌رسد اهداف ما با ایجاد فراکسیون چاپ به کمک «طرح سازمان چاپ» فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که «صنعتگران چاپ چگونه می‌توانند در ایجاد این فراکسیون چاپ سهیم باشند؟» اظهار کرد: صنعتگران چاپ باید با جدیت به نگارش «طرح سازمان چاپ» بپردازند و ما نیز در تایید آن جدیت به خرج می‌دهیم و می‌کوشیم وقت آنان را زیاد نگیریم تا صاحبان این حرفه در اقدام خود ناامید نشوند.

وی بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را زیبا و جذاب توصیف کرد و گفت: به داشتن چنین نخبگان و فرهیختگانی در ایران افتخار می‌کنیم و باید با عزمی راسخ به گسترش این فرهنگ در دنیا بپردازیم و از مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم تا به طور ویژه به این صنعت مادر توجه کنند.

وی با بیان این‌که صنعت چاپ در کشور مغفول مانده است عنوان کرد: با بازدید از این نمایشگاه نگاهم نسبت به صنعت چاپ تغییر کرد و اکنون سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

خجسته در پاسخ به این سوال که «شگفت‌انگیزترین رویداد عرضه شده این نمایشگاه را در چه موضوعی مشاهده کردید؟» بیان کرد: در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، صنعتگری دستگاه چاپ تولید کرده که آن را به 26 کشور دنیا صادر می‌کند. این صنعتگر در کنار تولید و صدور دستگاه چاپ، هنرستانی تاسیس کرده که دانش‌آموزان از ابتدای دوره دبیرستان به تحصیل در رشته چاپ مشغول می‌شوند و دیپلم خود را در رشته چاپ اخذ می‌کنند.

وی ادامه داد: به گفته این صنعتگر اکنون مسوولان داخلی و خارجی به دنبال جذب نیروهای متخصص‌ در صنعت چاپ‌اند. در دنیای امروز ایجاد چنین هنرستان‌هایی برای تربیت فعالان حوزه چاپ ضروری است تا تاثیر ایرانیان بر این صنعت بزرگ بیش از پیش نمایان شود.

نماینده مردم همدان و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در جواب به این پرسش که «بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: اجرای این نمایشگاه‌ها به فرهنگسازی می‌انجامد و در آن فرهنگ ایرانی و ایران به همگان معرفی می‌شود. امیدوارم بتوانیم از طریق صنعت چاپ بر جهان اثر بگذاریم. در حقیقت ما باید به کمک صنعت چاپ، فرهنگ‌مان را به دنیا معرفی کنیم. اگر صنعت چاپ تقویت  شود، در منطقه و دنیا خواهد درخشید.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران با حضور صنوف توليدی و خدمات فنی تهران و همكاری اتحاديه چاپخانه‌داران تهران، اتحاديه كليشه و ليتوگراف تهران، اتحاديه صحافان تهران، انجمن مديران صنايع كارتن و ورق ايران و اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ ايران از 28 آذرماه تا یکم دیماه از ساعت 9 تا 16 در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط