دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
مولاناپور: برای 180 اثر دیگرم این قدر وقت نگذاشتم

رامین مولانا‌پور، برگزیده کتاب سال دانشجویی، این کتاب را یک اثر تالیفی‌-ترجمه‌ای معرفی کرد و گفت: برای ترجمه کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» بیش از 180 اثر دیگرم وقت گذاشتم.-

رامین مولانا‌پور،‌ مدیر‌مسوول انتشارات آ‌تی‌نگر و مترجم اثر برگزیده بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، درباره دلایل ترجمه کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مهم‌ترین انگیزه‌ام برای ترجمه این کتاب، فقر منابع مناسب در رشته مهندسی فناورری به‌ویژه در حوزه الکترونیک بود. ترجمه این اثر از سال 87 تا 89 طول کشید. این کتاب ابتدا به‌عنوان منبع واحد مجازی دانشگاه، پیاده‌سازی و ارایه شده بود.

وی افزود: نخستین چاپ این اثر در سال 89 منتشر شد و تا سال 91 با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به دلیل استقبال مخاطبان پنج بار تجدید چاپ شد. این اثر در سال 92 نیز با اعمال تغییراتی از جمله اضافه کردن مطالبی درباره موضوع «تجارت اجتماعی» منتشر شد. در حقیقت همین نسخه سال 92، در بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی ارایه و برگزیده شده است.

مولانا‌پور، درباره ویژگی‌های این اثر که در برگزیده شدن آن از سوی داوران تاثیرگذار بوده، عنوان کرد: متن اضافه شده به کتاب، به‌طور کامل تالیفی بوده و با عنوان «رویکرد اجتماعی» به نسخه ابتدایی اضافه شده است. اما نظر هیات داوران بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، این بود که این اثر در بخش ترجمه به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شود، این در حالی است که در شناسنامه کتاب، تالیفی‌-‌ترجمه آمده است. 

مترجم اثر برگزیده کتاب سال دانشجویی، در ادامه گفت: تاکنون 180 عنوان کتاب‌ منتشر کرده‌ام، اما برای هیچ کدام به اندازه کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» وقت صرف نکردم. به نظرم این اثر چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر علمی و محتوایی و حتی در زمینه طراحی صفحه و طرح جلد، تمام و کمال کار شده است.

مولانا‌پور، در تعریف تجارت اجتماعی که موضوع اصلی این کتاب است، یادآور شد: تجارت اجتماعی، نوعی تجارت الکترونیک از طریق شبکه‌ و رسانه‌های اجتماعی است. تجارت الکترونیک، تجارت از طریق اینترنت و سایت است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت‌های سال‌های گذشته انتشارات آتی‌نگر در جشنواره کتاب سال دانشجویی، اظهار کرد: آتی‌نگر، در سال 90 به‌عنوان ناشر برتر جشنواره کتاب سال دانشجویی و در سال 91 نیز با کتاب «استراتژی‌های کسب‌وکار الکترونیکی» در بخش ویژه کارآفرینی به‌عنوان ناشر برتر معرفی شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • منتقد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    من چند تا از آثار ایشون را خوندم با کمال احترام به باارزش بودن کارشان باید بگویم که از لحاظ کیفی کارشان چندان دلچسپ نیست.
  • خواننده ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    کتاب هوش تجاری شون رو خوندم با ادب و احترام کتاب مفیدی نبود مشابه کار یک وبلاک نویس بود بیشتر
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    بنده ترجمه های دیگه آقای مولاناپور مطالعه نکردم ولی متأسفانه کتاب پویای شناسی سیستم-مدل سازی و شبیه سازی یکی از ضعیفترین ترجمه هایی بوده که بنده مطالع کردم.ترجمه به صورت لغت لغت بوده و جمله بندی روان و قابل فهم نیست..! صرفاً تعداد بالای ترجمه کتاب مهم نیست بلکه کیفیت ترجمه مهمه که تواین ترجمه به نظر بنده فقط کمیت مهم بوده نه کیفیت..!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها