یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
5.2 جلد کتاب به ازای هر دانش‌آموز اهل خراسان رضوی

کارشناس هنری و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از وجود پنج میلیون و 348 عنوان کتاب در استان خبر داد و عنوان کرد: به ازای هر دانش‌آموز در استان خراسان رضوی، 5.2 جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس موجود است./

امین‌الله زنگنه، کارشناس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی 9 هزار و 472 واحد آموزشی دارد که در این میان، پنج هزار و 825 واحد یعنی چیزی در حدود 62 درصد، کتابخانه آموزشگاهی دارند. 

وی ادامه داد: موجودی کتاب مدارس استان، پنج میلیون و 348 هزار و 189 عنوان است و در واقع بر اساس برآوردهای انجام شده به ازای هر دانش‌آموز در استان، 5.2 جلد کتاب موجود است. 

زنگنه در توضیح آمار مربوط کتابخانه‌های کلاسی عنوان کرد: به‌طور کلی در مدارس استان، 26 هزار و 558 کلاس درس وجود دارد که 18 هزار و 351 عنوان مجهز به کتابخانه کلاسی هستند. موجودی کتاب‌های این نوع کتابخانه در مدارس خراسان رضوی، 730 هزار و 46 جلد کتاب ارزیابی شده‌است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت کتابخانه‌های کلاسی در مقطع ابتدایی، نزدیک به 69 درصد از کلاس‌های این مقطع در استان، کتابخانه کلاسی را در خود جای داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها