یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کمایی: تاکید بر رعایت حق کپی‌رایت، کتابم را برگزیده کرد

کمال کمایی، مترجم اثر برگزیده بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی،‌ تاکید نویسندگان کتاب «بازاریابی پست الکترونیک» بر جنبه‌های عملی تجارت الکترونیک و رعایت حق‌کپی‌رایت را از عوامل انتخاب اثرش دانست.-

کمال کمایی، مدیرمسوول انتشارات پژوهندگان راه‌دانش و برگزیده بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در شاخه ترجمه، ‌درباره دلایل انتخاب کتاب «بازاریابی پست الکترونیک» برای ترجمه، گفت: با توجه به تغییر رویکرد در تجارت و تمایل روزافزون به تجارت الکترونیک در دنیا موضوع دستیابی به راه‌های ایمن در این فرآیند، بسیار مورد توجه است.
امروزه هر شرکت و موسسه تجاری حداقل از یک سرویس پست الکترونیک یا پایگاه اینترنتی استفاده می‌کند در حقیقت مجموع این عوامل موجب شد تا این کتاب را برای ترجمه انتخاب کنم.

کمایی در ادامه،‌ در تشریح مطالب کتاب «بازاریابی پست الکترونیک» اظهار کرد: این اثر بر خلاف بسیاری از کتاب‌های مشابه که فقط در حد مبانی حوزه تجارت الکترونیک باقی مانده‌اند، راهکار‌های عملی شروع یک کسب ‌و کار الکترونیک را به افراد می‌آموزد. 

برنده جایزه طرح پژوهشی بین‌المللی پارک علم و فناوری دبی، با اشاره به اهمیت موضوع کتاب «بازاریابی پست الکترونیک»، درباره آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی و پست الکترونیک توضیح داد: «بازاریابی پست الکترونیک» به هر نوع تجارت با پست الکترونیک گفته می‌شود. در یک مقایسه آماری، شاهدیم که کاربران پست الکترونیک هنوز 50 درصد بیشتر از کاربران شبکه‌های اجتماعی‌‌‌ از فضای مجازی استفاده ‌می‌کنند. به عبارتی دیگر، در مجموع یک میلیارد نفر در سراسر دنیا عضو فیس‌بوک و در مقابل حدود 40 میلیون نفر صاحب نشانی پست الکترونیکی‌اند. 

وی، درباره دلایل انتخاب این کتاب از سوی هیات داوران بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، عنوان کرد: بر خلاف روال معمول بسیاری از فعالان حوزه کتاب، با ناشر و نویسندگان مطرح این کتاب جینی مولن،‌ رییس اجرایی و بازاریابی شرکت بازاریابی زینیو الکترونیک و دیوید دانیلز، ‌تحلیل‌گر برجسته شرکت‌های اپل و یاهو  ارتباط گرفتم و از طریق پست الکترونیک برای ترجمه کتاب قرارداد تنظیم کردیم. افزون بر این، تاکید بر کاربردی بودن مطالب، از دیگر عوامل برگزیده شدن این کتاب در شاخه ترجمه بود.  

کمال کمایی،‌ عضو انجمن رمز دانشگاه تهران، تاکنون علاوه بر تالیف پنج عنوان کتاب، سه اثر را نیز به فارسی برگردانده است. وی همچنین در سال 2003 با مقاله «روش‌های کسب ‌و کار و کارآفرینی» در کنفرانس بین‌المللی پارک فناوری مشهد، جایزه طرح پژوهشی را از آن خود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها