شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
برگزاری 500 نمایشگاه کتاب در مدارس خراسان رضوی

برگزاری 500 نمایشگاه کتاب در مدارس استان، تجلیل از معلمان و متصدیان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی، بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان و عضوگیری رایگان دانش‌آموزان و فرهنگیان از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در بیست‌و یکمین دوره هفته کتاب است./

امین‌الله زنگنه، کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بیست و یکمین هفته کتاب در مدارس استان خراسان رضوی با برگزاری مراسمی در دبیرستان دخترانه آزادگان مشهد با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان،آغاز شد و همزمان با آن زنگ کتاب در دیگر مدارس استان نیز نواخته شد.
 
زنگنه ادامه داد: در راستای بخشنامه برگزاری 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه، نزدیک به 500 نمایشگاه کتاب در سراسر استان برپا شده‌است. 

وی درباره دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای هفته کتاب گفت: تجلیل از معلمان فعال کتابخانه‌های کلاسی دوره ابتدایی و عوامل فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس و ادارات از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است. 

این کارشناس فرهنگی هنری از برنامه بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و بیان کرد: فهرستی از همه کتابخانه‌های عمومی استان در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته‌است تا طبق آن اقدامات لازم را برای برنامه‌ریزی بازدید علمی از این کتابخانه‌ها انجام دهند. همچنین عضویت رایگان فرهنگیان و دانش‌آموزان در طول این هفته در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته‌است. 

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم 

زنگنه ادامه داد: سه کتاب «مدیر مدرسه»، «سرّ دار» و «هنر زنده ماندن در شرایط سخت» برای مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در نظر گرفته شده‌است. 

وی افزود: همچنین در راستای اهداف کمیته مطالعه مفید استان خراسان رضوی مقرر شده‌است تابلو اطلاع رسانی به منظور معرفی تازه‌های نشر در راهروهای مدرسه نصب شود تا دانش‌آموزان از چاپ کتاب‌های جدید حوزه کودک و نوجوان آگاه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها