جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
«طلسم دلداده» به دست علاقه‌مندان ادبیات می‌افتد

م. آرام، رمان‌نويس از انتشار تازه‌ترين اثرش در هفته‌هاي آينده خبر داد و گفت: «طلسم دلداده» با نگاه به برخی وقایعی سال‌هاي 1317 تا 1323 ایران و دوران حكومت رضا شاه و جنگ جهاني دوم نوشته شده است.-

آرام، به خبرگزاري كتاب(ايبنا) گفت: «طلسم دلداده» كه در هفته‌هاي آينده از سوي انتشارات آموت روانه بازار كتاب خواهد شد، از حادثه‌ها، سرگذشت‌ها، وقايع، باورهاي بومي و داستان‌هايي از اماكن و تاريخي شكل گرفته است.
 
نويسنده رمان «نسكافه با طعم كاهگل» ادامه داد: اين رمان با داستاني سه بعدي، از سه زاويه متفاوت و در دو جهان مختلف روايت مي‌شود. محدوده زماني داستان، ميان سال‌هاي 1317 تا 1323، در دوران حكومت رضا شاه و زمان جنگ جهاني دوم رخ مي‌دهد.
 
وي ادامه داد: اين رمان در بخش‌هايي به شیوه رئاليسم جادويي نوشته شده است. قهرمان اصلی آن پسري به نام سياوش است که پس از ماجراهایی، با قشوني ياغي، از زادگاهش، روستايي در جنوب كشور، همراه مي‌شود و در نهايت به تهران مي‌رسد.
 
وي با اشاره به تحقيق و پژوهش‌هاي گسترده براي نوشتن اين اثر گفت: اين داستان در فضا و زمان سال‌هاي دور رخ مي‌دهد، به همين دلیل مجبور به تحقيق و پژهش‌هايي بودم تا داستاني رئال، باورپذير و تاثيرگذار داشته باشم. براي تجسم درستِ بخشي از داستان كه در تهران رخ مي‌دهد، كتاب «تهران قديم» را مطالعه كرده و از خاطرات افراد، نقشه‌ها، عكس‌ها و اماكن باقي مانده از گذشته بهره برده‌ام. 

اين رمان‌‌نويس با گلايه از روند دریافت مجوز رمان «طلسم دلداده» افزود: حدود 6 سال از عمرم صرف نوشتن اين رمان شد اما متاسفانه «طلسم دلداده» از سال 1381 براي دریافت مجوز انتشار، پشت درهاي وزارت ارشاد ماند تا در نهايت در سال جاري موفق به کسب مجوز شد. اين رمان به همه نويسندگان بزرگ دنيا، مثل گابريل گارسيا ماركز، ويكتور هوگو و ابوتراب خسروي تقديم شده است. 

آرام ادامه داد: پيش‌تر رماني به نام «پاييز حافظيه» را كه شامل 450 صفحه است، به انتشارات آموت سپرده‌ام تا به ‌واسطه قرار قبلي‌ام با ناشر، چند ماه پس از انتشار رمان «طلسم دلداده» روانه بازار كتاب شود. 

وي ادامه داد: اين كتاب كه به گمان من، مجوز انتشار آن نيز به تازگی از سوي انتشارات آموت دریافت شده است، درباره دختري شيرازي است که به اجبار با پسرخاله‌اش ازدواج مي‌كند و به اين ترتيب، درگير مشكلات با شوهري ناخلف مي‌شود. 

چاپ نخست رمان «نسكافه با طعم كاهگل» که نخستين اثر داستاني م. آرام و برنده جایزه «رمان اول ماندگار» است  در 328 صفحه، به قيمت 15 هزار تومان، در سال 1391 به چاپ رسید.

چاپ سوم رمان «نسكافه با طعم كاهگل» با شمارگان هزار و 100 نسخه، به قيمت 16 هزار تومان از سوي انتشارات آموت روانه بازار كتاب شده است. 

رمان «طلسم دلداده»، در 512 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه، به قيمت 20 هزار تومان، تا چند هفته آينده از سوي همین ناشر به چاپ می‌رسد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها