سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
حقوق شهروندی در نهج‌البلاغه را با زبانی ساده بیان کردم

مهدیه عربی‌فر، صاحب اثر برگزیده علوم سیره در جایزه گام اول گفت: بر اساس بازخورد مخاطبان کتابم، به نظر می‌رسد زبان و بیان ساده مفهوم حقوق شهروندی در نهج‌البلاغه، وجه تمایز این اثر با سایر آثار جایزه گام اول در حوزه علوم سیره بوده است.-

مهدیه عربی‌فر، مولف کتاب «مفهوم و حقوق شهروندی در نهج‌البلاغه» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: طبقه‌بندی کلام حضرت امیر(ع) درباره حقوق شهروندی در محورهای موضوع شهروندی، محتوای شهروندی، ‌گستره شهروندی، عمق شهروندی، مبنای شهروندی و غایت شهروندی، از دیگر ویژگی‌های این اثر به شمار می‌آید که مخاطب با مطالعه آن می‌تواند با حقوق خود در ابعاد گوناگون آشنا شود.

وی با بیان این‌که مخاطبان این کتاب را طلاب، محققان و دانشجویان تشکیل می‌دهند،‌ اظهار کرد: تاکنون از نهج‌البلاغه موضوعات و مباحث مختلف و عمیقی استخراج شده است اما همواره این کلام ماندگار امیر(ع) فرصتی تازه برای محققان به شمار می‌آید، زیرا بسیاری از مبانی این کتاب شناسایی و تحقیق نشده‌اند. موضوع شهروندی در نهج‌البلاغه از جمله مبانی مغفول در نهج‌البلاغه بوده است.

این مولف حوزه دین در پاسخ به این سوال که «جایزه کتاب اول را برای مولفانی که به تازگی قدم در عرصه نگارش گذاشته‌اند، چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: این جایزه نه تنها برای نویسنده منتخب، بلکه برای تمام نویسنده‌های نوقلم اقدامی مفید و موثر به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد تشویقی برای قدم برداشتن محکم در این عرصه باشد.

عربی‌فر با بیان این‌که جایزه گام اول تشویق ویژه‌ای از مولفان به شمار می‌آید، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم از مولفانی که علاوه بر تالیف کتاب، به نگارش مقالات تخصصی مشغولند هم حمایت شود، زیرا نگارش این مقالات منجر به تولید مطالب علمی خواهد شد.

هفتمین دوره جایزه گام اول امروز (سه‌شنبه) در یزد برگزار و از صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط