جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
روایتی از سه دهه زندگي يك زن ايراني‌

رمان «ما در عكس‌ها زندگي مي‌كنيم» نوشته پري‌ناز رييسي از سوي انتشارات ققنوس منتشر می‌شود. به گفته احمد تهوری، این رمان روايت‌گر زواياي پراکنده‌ای از سه دهه زندگي يك زن ايراني‌ است. شخصیت این داستان در ايران پس از انقلاب به دنيا آمده و اكنون جزو مهاجران نسل سوم ايرانيان مقيم اروپا به شمار مي‌رود./

احمد تهوري، مدير روابط عمومي انتشارات ققنوس درباره موضوع اين کتاب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: رمان «ما در عكس‌ها زندگي مي‌كنيم» داستان زندگي دختري به نام «پري» را به تصوير مي‌كشد كه نيمي از زندگي‌اش را در ايران گذرانده است. 

وي افزود: پري كه عاشق حرفه عكاسي‌ست و رابطه خوبي با مادربزرگش دارد، از سال‌هاي دور عاشق عكس‌ها سياه و سفيدي است كه نامزدش هيچ‌گاه آن‌ها را دوست نداشته و حتي با آن‌ها دچار دلهره مي‌شود. عماد در نخستين روزهاي آشنايي‌‌اش با پري، اين ماجرا را مطرح كرده‌بود كه از عكس‌هاي سياه و سفيد، موزه‌هاي بزرگ و سلسله قاجار خوشش نمي‌آيد و حتي از آن مي‌ترسد. 

تهوري با اشاره به اين که این رمان نخستين اثر رییسی است، افزود: پري‌ناز رييسي در نخستين كتاب خود، روايت‌گر زواياي جسته و گريخته سه دهه از زندگي يك زن ايراني‌ست. اين كتاب روايتي غيرخطي از گذشته زني را به تصوير مي‌كشد كه در ايران پس از انقلاب به دنيا آمده و بزرگ شده و اكنون جزو مهاجران نسل سوم ايرانيان مقيم اروپا به‌شمار مي‌رود. 

در پشت جلد كتاب آمده است: «مدت‌ها بود كه دانيال را نديده بودم. دنبال كارهاي فارغ‌التحصيلي و كانون بود. مي‌خواست شروع كند كه وكيل بزرگي بشود. چند بار قول داده بودم كه عكس‌هايش را برايش چاپ مي‌كنم و مي‌برم. نشده بود. بي‌دليل امروز و فردا مي‌شد. يك روز من گرفتار بودم و روز بعد او نمي‌توانست. بعد ديگر دلهره به جانم افتاد. نمي‌دانستم چطور برايش بگويم كه مامان راستي‌راستي چمدانم را هم بسته. او هم مثل من فكر كرده بود كه همه چيز شوخي است. با هم خنديده بوديم.»

پري‌ناز رييسي متولد سال 1361 است. 

رمان «ما در عكس‌ها زندگي مي‌كنيم» در 150 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه، به قيمت هفت هزار تومان از سوي انتشارات هيلا(از شاخه‌های انتشارات ققنوس) روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها