پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
همکاری ناشر خصوصی آمریکایی برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب لُس آنجلس

محمد عظیمی، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از اعلام همکاری یک ناشر خصوصی آمریکا برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب لُس آنجلس خبر داد./

محمد عظیمی، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری جلسه‌ای با یکی از ناشران مصری در غرفه ایران خبر داد و گفت: در دومین روز نمایشگاه فرانکفورت جلسه‌ای با یک ناشر مصری برگزار کردیم و قرار شد مقدمات حضور ما در نمایشگاه کتاب قاهره پی گیری شود.

وی درباره جزییات این دیدار گفت: ما در غرفه ایران مذاکرات خوبی را درباره نوع کتاب‌ها و فعالیت‌هایی که می‌توان در این حوزه انجام داد با این ناشر مطرح کردیم و ناشر مصری نیز علاقه‌ خود را به ترجمه تعدادی از کتاب‌های برجسته و آثار مفاخر فارسی زبان را به عربی اعلام کرد.

عظیمی همچنین از اعلام همکاری یک ناشر بخش خصوصی آمریکا با ایران خبر داد و گفت: این ناشر بخش خصوصی آمریکا که چندین اثر ایرانی هم منتشر کرده است، برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابراز تمایل کرد. همچنین این ناشر اعلام آمادگی کرد تا با ایران برای حضور در نمایشگاه لُس‌آنجلس همکاری کند.

وی با بیان آن که این ناشر علاقه‌مند بود تا آموزه‌های اسلامی و دینی، از سوی انتشاراتشان در آمریکا توسعه و گسترش پیدا کند، گفت: این ناشر اعلام آمادگی کرد تا از طریق ترجمه آثار به انگلیسی بتواند این مفاهیم را در آمریکا گسترش دهد.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از برگزاری نشست تخصصی چالش‌های نمایشگاه کتاب تهران در فرانکفورت خبر داد و گفت: در کنار این دیدارها، امروز در غرفه ایران نشستی با ناشران خارجی و ایرانی درباره چالش‌های نمایشگاه کتاب تهران انجام شد. در این جلسه من به راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود اشاره کردم و ناشران محترم دیدگاه‌ها و چالش‌های خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه، عنوان کردم که برای رسیدن به یک راه حل منطقی برای توسعه نشر ایران لازم است که نمایشگاه‌های استانی، نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های خارج را یکپارچه کرده و طوری اقدام کنیم که این نمایشگاه‌ها با یکدیگر مرتبط باشند و نمایشگاه‌های کتاب خارج از ایران را جدا و منفصل از نمایشگاه کتاب تهران نبینیم. از این رو باید ساختاری یکپارچه را برای همه نمایشگاه‌های کتاب طراحی و نقش سیاستگذاری، هماهنگی و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت و نقش اجرایی تشکل‌های نشر و ناشران را در برگزاری نمایشگاه‌ها مورد توجه قرار دهیم.

عظیمی افزود: این موارد، مورد توجه ناشران قرار گرفت و قرار شد این جلسات هم اندیشی پس از بازگشت به تهران نیز ادامه پیدا کند تا مشکلات نمایشگاه کتاب تهران برطرف شود.

عظیمی درباره پیشنهاد خود برای مکتوب کردن تجربیات نمایشگاه فرانکفورت گفت:  در این جلسه از ناشران خواستیم  یافته‌ها، پیشنهادها و راهکارهای خود را در این نمایشگاه مکتوب کنند تا در کتابی با عنوان دستاوردهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر و از این تجربیات برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و  خارجی بعدی استفاده کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها