پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
عابدی:  اثرم خودآموزی برای صنعت برق ایران است

مهرداد عابدی، درباره علت اصلی برگزیده شدن «سیستم‌های قدرت الکتریکی» از سوی داوران جایزه کتاب فصل عنوان کرد: کتاب‌هایی که تاکنون در این زمینه تالیف شده‌اند موضوعاتی مشابه دارند و حتی سبک نگارش کتاب‌ها نیز تقریبا یکسان است اما این کتاب با سبک و موضوعی متفاوت به‌صورت خودآموز برای صنعت برق ایران نوشته شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سیستم‌های قدرت الکتریکی» تالیف دکتر مهرداد عابدی، در شاخه علوم کاربردی (مهندسی برق) به‌عنوان اثر برگزیده در بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل معرفی شد. عابدی درباره محور اصلی مباحث مطرح شده در این اثر گفت: این کتاب به ارایه یک پایه در زمینه نظریه ضروری سیستم قدرت می‌پردازد در حالی‌که بر کاربردهای مهندسی قدرت نیز تمرکز دارد.

مولف کتاب برگزیده بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل محتوای این کتاب را کاملا به‌روز دانست و افزود: مباحث این کتاب بر موضوعاتی چون برق نیرو، انتقال، سیستم‌ها و کنگره‌های برگزار شده در این حوزه متمرکز است.

عابدی درباره وضعیت تالیف و ترجمه کتاب‌های مرتبط با این حوزه در کشور عنوان کرد: بزرگترین مشکلی که امروز با آن مواجهیم مساله گرانی کاغذ است که باعث محدودیت در شمارگان کتاب‌ها و کم‌رغبتی نویسندگان برای تالیف و ناشران برای چاپ کتاب می‌شود. برای رونق دوباره بازار نشر، مسوولان باید مساله کاغذ را حل کنند.

وی که تالیف و ترجمه 30 عنوان کتاب درباره شاخه‌های مختلف الکتریک و صنعت برق را در کارنامه خود دارد، به ایبنا گفت: تاکنون چهار عنوان کتاب در زمینه مدارهای الکتریکی، 6 عنوان کتاب با موضوع ماشین‌های الکتریکی و در حدود 20 عنوان دیگر در موضوعات متفرقه مرتبط با این حوزه تالیف و کتاب‌های سیستم‌های قدرت، سیستم‌های کنترل و مبانی مهندسی برق را ترجمه کرده‌ام. همچنین کتاب «بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت» را نیز تالیف کرده‌ام که اکنون مراحل نهایی چاپ را می‌گذراند.

دکتر مهرداد عابدی، استاد‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گرایش قدرت و استاد افتخاری دانشگاه بیرمنگام انگلستان است. وی در سال 1380 به عنوان استاد نمونه کشور انتخاب شد.

وی تاکنون 30 عنوان کتاب را در زمینه صنعت برق تالیف و ترجمه کرده و حدود 300 عنوان از مقاله‌های علمی وی نیز در داخل و خارج از کشور چاپ شده است. این نویسنده و استاد دانشگاه، همچنین عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و در سال‌های گذشته دو عنوان دیگر از کتاب‌های وی که از سوی شورای انرژی کشور و انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده بودند نیز به‌عنوان کتاب برگزیده کشور معرفی شده‌اند.  

کتاب «سیستم‌های قدرت الکتریکی» تالیف دکتر مهرداد عابدی که عصر دیروز (10 مهر‌ماه) در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل به‌عنوان یکی از 9 کتاب برگزیده معرفی شد، در 606 صفحه از سوی انتشارات نهر دانش به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها