دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
مسوولان فرهنگی کشور به ترویج ادبیات مقاومت اهمیت دهند

مجید سرسنگی، دبیر کمیته علمی بخش هنر دومين جشنواره كتاب سال مقاومت بين‌الملل اسلامي(جايزه ادبي شهيد‌ آويني) ضمن ابراز خرسندی از بهبود سطح کمّی و کیفی آثار حوزه هنر این دوره از جشنواره گفت: برپایی هرچه بهتر این جشنواره مستلزم اهمیت مسوولان فرهنگی کشور به ترویج ادبیات مقاومت میان نسل جوان است._

سرسنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: در این دوره از جشنواره كتاب سال مقاومت بين‌الملل اسلامي آثار متعددی از حوزه سینما، تئاتر، گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سطح کمّی و کیفی آثار این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل ارتقا یافته است اما هنوز این آثار در حدی نیستند که بتوان از آن‌ها به عنوان نمادی برای پیشرفت کامل در حوزه هنر نام برد.

دبیر کمیته علمی بخش هنر دومين جشنواره كتاب سال مقاومت بين‌الملل اسلامي(جايزه ادبي شهيد‌ آويني) در پاسخ به این سوال که «آیا آثاری که تاکنون در حوزه مقاومت، تولید و منتشر شده‌اند، جوابگوی نیاز مخاطبان است؟» گفت: ادبیات مقاومت موضوع بسیار مهمی است که تنها به ایران تعلق ندارد بلکه همه کشورها به نوعی در ارتباط با این موضوع هستند. اما کشور ما به دلیل داشتن صبغه و بنیه نظری از انقلاب اسلامی و با توجه به نقش موثر این انقلاب در ترویج اندیشه‌های اسلامی، انقلابی و امام خمینی(ره) در سایر کشورها، باید بیش از پیش به ادبیات مقاومت اهمیت دهد.

سرسنگی در ادامه با بیان این‌که باید آثاری تولید شوند که در شان انقلاب اسلامی ایران باشند، ادامه داد: اگر ناشران و نویسندگان حوزه مقامت بیش از گذشته به این حوزه توجه کنند و آثار بهتری را منتشر کنند به‌یقین نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌الملل جوابگو خواهند بود.

وی در این باره که «برای ترویج ادبیات مقاوت در جهان چه راهکاری ارایه می‌دهید؟» گفت: در حوزه مقاومت شاهد تولید آثار بسیار پراکنده هستیم که علت آن را می‌توان در نبود راهبرد مناسب در این حوزه دانست. با ارایه راهبرد مناسب و در راستای آن تعریف برنامه‌های مشخص مانند برگزاری انواع جشنواره‌های مقطعی، اهدای تسهیلات به ناشران حوزه مقاومت و تشویق نویسندگان این حوزه برای تولید آثار کیفی‌ می‌توان به ترویج ادبیات مقاومت میان عموم، به‌ویژه نسل جوان امیدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط