جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
محمود معتقدی: نویسندگان مدت‌هاست منتظر وعده‌هایی چون سخنان روحانی هستند

محمود معتقدی، شاعر گفت: آمدن دولت جدید را با همه شعارهایش باید به فال نیک گرفت. شاعران و نویسندگان سال‌هاست که منتظر قول‌ها و وعده‌هایی چون سخنان روحانی هستند. رونق و به روز شدن اقتصادی نشر سبب می‌شود که اهالی کتاب و هنر بتوانند فضاهای تازه‌تری را تنفس کنند و در تولیدات فرهنگی کشور تحول اساسی صورت گیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، معتقدی گفت: اصحاب قلم و هنرمندان سال‌هاست که منتظر چنین سخنانی بودند. دورنمایی که از فعالیت دولت جدید در عرصه فرهنگی می‌توان تصور کرد این است که شاهد تغییراتی اساسی باشیم. این تغییر به ویژه در قلمرو چاپ و نشر و کتابخوانی حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر و اهالی فضای فرهنگی کشور قول و قرارهایی دارند که در فضای ممیزی کارهایی انجام شود. همچنین قول و قرارهایی در حوزه اقتصاد نشر و مطبوعات و بیان اندیشه و فکر داده شده که اگر عملی شود، جای بسی خوشنودی است. سخنان مدیران جدید فرهنگی این روزها شنیدنی است؛ به شرط آن که جامه عمل پوشانده شود و به عینیت برسد.

شاعر «به رویای ما شلیک می‌کنند» گفت: ما که بیش و کم با ممیزی سر و کار داریم آرزو داریم با اعتماد بیشتر به خالقان آثار، کار نشر رونق بگیرد و بنیاد اقتصادی نشر روز به روز بهتر شود تا این که اهالی کتاب و هنر بتوانند فضاهای تازه‌تری را تنفس کنند.

این شاعر افزود: این حرف نه تنها آروزی من که آرزوی همه اهالی قلم است. اگر ممیزی تعدیل یابد جامعه به نشاط و سرزندگی می‌رسد و این امر می‌تواند به تحولات بزرگ اجتماعی و فرهنگی منجر شود. در این موقع است که اهالی قلم می‌توانند نفسی تازه بکشند و فضاهای جدید را تجربه کنند و مخاطبان هم راحت‌تر کتاب بخوانند.

وی در این باره که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید گفته است مقررات دست و پاگیر در وزارت ارشاد کاهش می‌یابد، افزود: اگر کاغذبازی‌ها و پاس دادن‌ها کم شود و حتی‌الامکان کنار رود، جامعه فرهنگی و مخاطب تعامل بیشتری با هم خواهند داشت. این کار حتی به نفع گردانندگان فرهنگی است. در این صورت است که جامعه می‌تواند فضایی چند صدایی داشته باشد و هنرمند در محیطی آرام حرف خودش را بزند. این امر به تناسب ظرفیت‌های جامعه شدنی است و می‌توان منتظر چنین لحظه‌هایی بود.

محمود معتقدی متولد شهرستان آمل است و تا کنون بیش از ده‌ها مجموعه شعر، نقد و مقاله به صورت کتاب منتشر کرده است. از میان مجموعه اشعار وی می‌توان به کتاب‌هایی چون «فصل رویاهای گم‌شده»، «دستی میان پنجره و باران»، «عشق همچنان می‌تازد»، «مثل پاره‌های بامدادی»، «یک مهتابی دیگر با تو فاصله دارم» ، «پاره‌های عاشقی»، «پاره‌های ممنوع» و «به رویای ما شلیک می‌کنند» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط