شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
واگذاری امور فرهنگی به نهادهای غیر دولتی طراوت را به جامعه برمی‌گرداند

رضا اسماعیلی، شاعر گفت: با واگذار کردن امور فرهنگی به نهادهای غیر دولتی مستقل می‌توان به حوزه فرهنگ طراوت بخشید و اهالی فرهنگ از دولت جدید انتظار دارند که آرامش را به جامعه هنری برگرداند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اسماعیلی گفت: نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان ممیزی باید بر اساس معیار و استاندارهای معقول باشد.

وی گفت: به گمانم اهالی فرهنگ از دولت جدید انتظار دارند که آرامش را به جامعه هنری برگردانند که هنرمندان بتوانند با طیب خاطر دست به خلق اثر ادبی بزنند. فراهم کردن این آرامش خاطر برای کسانی که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند، کاری دشوار است.

وی گفت: با واگذار کردن امور فرهنگی به نهادهای غیر دولتی مستقل می‌توان به حوزه فرهنگ طراوت بخشید. اگر نظارت علمی، حرفه‌ای و معقول باشد اهالی فرهنگ از اوضاع شکایت نخواهد داشت.

این شاعر توضیح داد: این گفته من ترسیم یک آرمان‌شهر نیست و با واقع‌گرایی می‌توان به آن دست یافت. همچنین برای بالندگی فرهنگ، دولت نباید به طور مستقیم در کارهای فرهنگی دخالت کند. اما اگر دولت در این حوزه حامی و پشتیبان اهل ادب و اصحاب قلم باشد، فرهنگ در این کشور به بالندگی خواهد رسید.

اسماعیلی افزود: انتظار می‌رود که قوانین و مقررات وزارت ارشاد تعدیل شود. البته این وزارتخانه اکنون در ابتدای راه است و قضاوت درباره عملکردها بسیار عجولانه و سخت است. وظیفه همه ما هم این است که به دولت کمک کنیم تا قول‌ها و وعده‌هایی که در عرصه فرهنگ داده شده، به انجام برسد. 

رضا اسماعیلی متولد سال 1339 تهران و کارشناس رشته علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. 

«حنجره سرخ عشق»، «نی نامه»، «گزیده ادبییات معاصر»(شماره 6)، «بر آستان جانان»، «آسمانی‌ها»، «عاشقانه های شرقی»، «از جنس باران»، «عاشقانه‌های سرخ»، «بوی گل در می‌زند»، «این مریم همیشه»، «ملکوت کلمات» «آب، بابا... آزادی»، «لهجه شرقی عشق», مجموعه شعر عاشورایی «ناگهان دریا» و مجموعه شعر رضوی «کبوترانه بخوان آسمان هشتم را» نام برخی مجموعه شعرهای وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها