دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
منابع آموزشی سودمند، یکی از عوامل موفقیت در المپیادهای جهانی است

مهدی ملک‌زاده، در بیان عوامل تاثیرگذار در کسب موفقیت المپیادهای علمی از جمله المپیاد نجوم ایران در سطح جهانی، عنوان کرد: حضور در المپیادهای جهانی رشته‌های مختلف مستلزم داشتن پشتکار، وسعت و عمق معلومات، مهارت در حل مساله، خلاقیت و نوآوری است. همچنین وجود منابع آموزشی سودمند و قابل اعتماد برای کسب موفقیت‌ها ضروری و حتمی است.-

مدیر‌اجرایی انتشارات فاطمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: یکی از رویدادهای نویدبخش سال‌های اخیر در حوزه آموزش و پرورش توجه این وزارتخانه به المپیادهای علمی و استقبال دانش‌آموزان مستعد دبیرستانی برای عضویت در تیم‌های المپیاد و حضور در سطح جهانی است.

وی در ادامه افزود: انتشارات فاطمی با داشتن بیش از 15 سال سابقه در انتشار منابع موثر و مفید برای داوطلبان شرکت در المپیادهای علمی از جمله مجموعه آمادگی برای المپیادهای ریاضی، کتاب‌های موضوعی و ترجمه منابع معتبر علمی خارجی، از پنج سال پیش تصمیم به انتشار مجموعه منابع آموزشی برای مرحله اول المپیادهای علمی گرفت. این مجموعه در قالب 35 عنوان کتاب درس، حل تمرین و مساله در رشته‌های ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی، زیست‌شناسی و ادبیات منتشر شده است.

ملک‌زاده، در معرفی ویژگی‌های اصلی این کتاب‌ها عنوان کرد: این مجموعه کتاب‌ها را جمعی از مولفان باتجربه که در زمینه تدریس کلاس‌های المپیاد سابقه طولانی دارند و یا استادانی که تجربه سرپرستی تیم‌های المپیاد جهانی را داشته‌اند تالیف کرده‌اند.

مدیر‌اجرایی انتشارات فاطمی ادامه داد: در طراحی و تالیف این کتاب‌ها تلاش شده که تا حد امکان تمام سر‌فصل‌های برنامه درسی المپیاد پوشش داده شود. این مجموعه می‌تواند به‌عنوان یک منبع درسی قابل اعتماد در مدارسی که دانش‌آموزان را برای رقابت در مسابقه‌های علمی کشور آماده می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان در معرفی فعالیت بخشی از این انتشارات که وظیفه تامین منابع آموزشی مفید برای نخبگان جوان و استعدادهای برتر کشور را بر عهده دارد، بیان کرد: این مجموعه در یک بخش از انتشارات فاطمی با عنوان «ناب » که وظیفه تامین منابع آموزشی مفید برای نخبگان جوان و استعدادهای برتر کشور را بر عهده دارد تدوین و تالیف شده است. کتاب‌ها و منابع آموزشی «ناب» با همکاری کارشناسان و صاحبنظران با‌تجربه با شیوه‌ای نوآورانه و دقت بالای علمی تالیف و منتشر می‌شود.

انتشارات فاطمی، معتبرترین ناشر آموزشی کشور است و با نزدیک به 35 سال سابقه انتشار کتاب‌های علمی و آموزشی در چهار حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی، علمی و عمومی و کودک و نوجوان تاکنون بیش از 900 عنوان کتاب منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها