چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
«شوماخر کوچک» کتاب سالیوان را ترجمه کرد

کتاب «سریعتر برانیم» نوشته دنی سالیوان توسط لیلا صدیق، قهرمان اتومبیلرانی خاورمیانه و رییس کمیته آموزش بانوان فدراسیون این رشته ورزشی، به فارسی ترجمه شد.-

لیلا صدیق در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌، در این باره اظهار کرد: تا حدود یک سال و نیم پیش اتومبیلرانی در ایران به صورت تجربی برگزار می‌شد، به این ترتیب که مربیان اتومبیلرانی آموزش علاقه‌مندان را تنها در پیست دنبال می‌کردند و به طور کلی آموزش مبتنی بر تجربیات و تمرینات بود. 

رییس کمیته آموزش بانوان فدراسیون اتومبیلرانی افزود: در سفرهایم به خارج از کشور از مدارس متعددی که به آموزش اتومبیلرانی اختصاص داشت، دیدار کردم و در مجموع کتاب‌ها و جزوات آموزشی ارزنده‌ای به دستم رسید. یکی از این کتاب‌ها «Going Faster» به معنی «سریعتر برانیم» نوشته دنی سالیوان بود که منبع اصلی تدریس اتومبیلرانی مدرسه Skit Barber به شمار می‌آید. مدتی پیش این کتاب را به فارسی ترجمه کردم و در اختیار فدراسیون قرار دادم. 

قهرمان مسابقات رالی خاورمیانه اضافه کرد: ترجمه این کتاب مصور از 280 صفحه تشکیل شده و در برگیرنده مباحث مختلفی از مسابقات رِیس است. در این اثر تقریباً همه تاکتیک‌های حرفه‌ای اتومبیلرانی در چند فصل تعریف شده است. ضمن این‌که تجربیات و سبک‌های استادان نام‌دار اتومبیلرانی دنیا را هم به این اثر ضمیمه کردم. 

وی با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی مستمر توسط فدراسیون اتومبیلرانی،‌ توضیح داد: دوره‌های آموزشی فدراسیون بر مبنای کتاب‌ها و جزوات آموزشی معتبر جهانی است و در نظر داریم شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها را از سطح مبتدی به رده نیمه‌ حرفه‌ای و پس از آن به سطح حرفه‌ای برسانیم. محتوای کتاب‌ها و جزوات آموزشی هم در جلسه‌ای که دو هفته پیش در فدراسیون برگزار شد، به تایید خسرو فخری، رییس کمیته آموزش آقایان رسید و امیدوارم از این به بعد مطالب علمی هم در کنار تجربیات ورزشی به کمک اتومبیلرانان کشورمان بیایند. 

صدیق با اشاره به این‌که مقوله آموزش اتومبیلرانی ایران در حال پیشرفت است، اظهار کرد: مدتی پیش سفرهایی به نقاط مختلف کشور داشتم و باید اعتراف کنم استان‌های گیلان، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و همدان در زمینه آموزش اتومبیلرانی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند و حتی استقبال بانوان هم در این استان‌ها شایان توجه بوده است. 

نفر سوم مسابقات اتومبیلرانی جهان در پایان گفت: تا امروز بحث آموزش اتومبیلرانی در کشورمان تجربی و سنتی بوده است اما نگرش ما در آینده به گونه دیگری خواهد بود و به یقین استفاده از علم روز اتومبیلرانی به آموزش عملی این رشته ورزشی هم کمک زیادی خواهد کرد. 

لاله صدیق ملقب به «شوماخر کوچک» متولد 1355 در تهران،‌ قهرمان مسابقات اتومبیلرانی خاورمیانه در رده بانوان و نفر سوم مسابقات جهانی این رشته ورزشی است. وی دانشجوی مقطع دکترای مهندسی محصول است و سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را هم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط