یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
روایت مبارزه یک فرشته با وسوسه‌های شيطانی در یک کتاب

محتوای کتاب «راز فرشتگان» می‌کوشد به نقد عرفان‌های کاذب و ارایه معنویت و عرفان اسلامی بپردازد. مولف این کتاب گفت: اين اثر تجربه‌های يک فرشته در دنيای انسان‌ها برای مبارزه با وسوسه‌های شيطانی را روايت می‌كند.-

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری‌سیف در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر دینی و عرفانی را در قالب رمان و بر اساس شخصیت یک فرشته به رشته تحریر درآورده‌ام. این فرشته شاهد آفرینش حضرت آدم(ع) و پس از آن شاهد سجده فرشتگان بر اشرف مخلوقات خداوند و سرپیچی شیطان از این دستور الهی است.

وی با بیان این‌که بیش از 80 درصد محتوای این اثر برگرفته از آیات قرآن و روایات ائمه(ع) است و کمتر از 20 درصد آن زاده تخیل خودش است، ادامه داد: خداوند به این فرشته دستور می‌دهد به همراه حضرت آدم(ع) به زمین برود و همواره همراه این رسول خدا باشد، در حالی که جبراییل به فرمان خدای متعال پس از مرگ حضرت آدم به ‌این فرشته دستور می‌دهد در زمین باقی بماند و فرزندان آدم را در مقابل شیطان راهنمایی و هدایت کند. این داستان ادامه دارد و بخشی از‌ آن به حضور این فرشته در زمان معاصر می‌پردازد.

این مولف آثار دینی در پاسخ به این سوال که «مخاطبان کتاب راز فرشتگان چه گروه سنی است؟» گفت: مخاطبان این کتاب جوانان و بزرگسالانند، افرادی که برخی مسایل بنیادین دینی را هنوز نتوانسته‌اند درک کنند و بپذیرند.

مسوول موسسه بهداشت معنوی در پاسخ به این پرسش که «مضمون این اثر به چه مطالب و سوالاتی می‌پردازد؟» عنوان کرد: محتوای کتاب راز فرشتگان به فلسفه آزمون‌های زندگی،‌ بهشت،‌ اخراج آدم از بهشت،‌ ارتباط انسان در زندگی معنوی، ‌گفت‌وگو میان شیطان و آدم(ع)، گفت‌گو میان شیطان و فرشتگان، هابیل و قابیل توجه می‌کند.

کتاب راز فرشتگان تاکنون به چاپ سوم رسیده است. مظاهری‌سیف درباره بازخورد مخاطبانش از مطالعه کتاب راز فرشتگان بیان کرد: بسیاری از افرادی این کتاب را خواندن از محتوا و تاثیرگذاری این کتاب ابراز خشنودی کرده‌اند. همچنین بازخورد مخاطبان این اثر را در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دیدار مستقیم با مخاطبان این کتاب دریافتم.

وی ادامه داد: من رمان نویس نیستم اما در نگارش کتاب راز فرشتگان کوشیدم سبکی متفاوت را به‌کار بگیرم، به این معنا که در نوشتن این کتاب نکات، علمی، دینی و عرفانی را قالب رمان ریختم. امیدوارم رمان‌نویسان به این‌ سبک نگارش توجه کنند، زیرا عرصه رمان نیاز به انقلاب دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری‌سیف در باره اثر در حال نگارش خود توضیح داد: بیشتر به نگارش کتاب‌ در حوزه علوم انسانی می‌پردازم و کتاب راز فرشتگان را برای نخستین بار در قالب رمان نوشتم. اینک به نگارش کتاب با موضوع بهداشت معنوی مشغولم و امیدوارم با نوشتن چنین آثاری، مبانی این علم جدید طراحی شوند، زیرا ما در دنیا کنونی به بهداشت جسمانی و بهداست روانی توجه می‌کنیم اما برای بهداشت معنوی کاری فرهنگی و قابل توجه انجام نداده‌ایم.

وی افزود: اینک هجوم فرهنگی عرصه ادبیات را به خدمت گرفته است و بهداشت معنوی را تهدید می‌کند. البته شخصیت‌های روحانی و فرهنگی کشور هجوم این تهدیدها به ایران مانند عرفان‌های کاذب و ضرورت مقابله علمی با آ‌ن‌ها را همواره گوشزد و پرداختن به این موضوع را توصیه می‌کنند.
این پژوهشگر حوزه دین از برگزاری مسابقه کتابخوانی راز فرشتگان به همت انجمن معنویت نوین، موسسه بهداشت معنوی و مجله امان خبر داد و گفت: در این مسابقه کتاب راز فرشتگان منبع مطالعاتی است و شرکت‌کنندگان این مسابقه محدودیت جغرافیایی و سنی ندارند.

مسوول موسسه بهداشت معنوی اظهار کرد: در نوبت چاپ دوم و سوم این اثر، سوالات این مسابقه کتابخوانی طراحی شده‌اند و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی می‌توانند با تهیه این اثر و مطالعه آن، در مسابقه پیامکی راز فرشتگان شرکت کنند. همچنین اسامی برگزیدگان این مسابقه همزمان با بیست و ششم شهریور ماه، سالروز ولادت امام رضا(ع) معرفی می‌شوند. جوایز منتخبان این مسابقه سکه طلا خواهد بود.

وی درباره چگونگی سوالات مسابقه کتابخوانی راز فرشتگان گفت: این مسابقه در قالب 14 سوال چهار گزینه‌ای است و شرکت‌کنندگان می‌توانند عدد 14 رقمی پاسخ‌ها را به سامانه پیام کوتاه این مسابقه ارسال کنند.

پیش‌بینی می‌شود جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) و مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی راز فرشتگان به طور همزمان در استان‌های قم، ‌تهران و البرز برگزار شود.

«سياست در دامان عرفان» و «تجربه‌های عرفانی در اديان» برخی از آثار حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری ‌سيف‌ به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط