دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
راکعی: ممیزی نشر به ناشران و مؤلفان سپرده شود

فاطمه راکعی، شاعر و نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بسیاری از کتاب‌ها در انتظار مجوز می‌مانند و اگر کتاب شعری یک بار مجوز گرفته برای چاپ مجدد نیازی به ممیزی نیست، گفت: در سال‌های گذشته همه خواسته‌مان این بود که ممیزی نشر به ناشران و مؤلفان سپرده شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، راکعی گفت: برخی کتاب‌ها در انتظار مجوز می مانند. اگر کتاب شعری یک بار مجوز گرفته، برای چاپ مجدد نیازی نیست که آن را به وزارت ارشاد سپرد و کار شاعر باید تسهیل شود. 

راکعی توضیح داد: در سال‌های گذشته همه خواسته‌مان این بود که ممیزی نشر به ناشران و مؤلفان سپرده شود. امیدوارم دولت جدید به هنرمندان بیشتر اعتماد کند. در سرزمین اسلامی نویسندگان و شاعران ما خیر و شر بودن آثار را درک می کنند. 

وی افزود: همچنان معتقدم کار ممیزی را به ناشران بسپاریم چون آن‌ها نویسنده و شاعر و مؤلف را بهتر از هر کسی می شناسند. در آخر اگر وزارت ارشاد خواست جلو انتشار و توزیع کتابی را بگیرد می تواند این کار را انجام دهد و آن را با ناشر مطرح کند.

راکعی اظهار امیدواری کرد که طبیعی است در دولت معتدل تر خواسته های درست و به حق دوره اخیر تحقق یابد و ادامه داد: باید آزادی بیان و اندیشه را ارج نهاد. همه آنچه درخشش فرهنگی ما را در زمینه شعر، خوشنویسی، موسیقی و نقاشی سبب می شود باید رونق بیابد. دولت می تواند در این موارد وارد شود و به بخش خصوصی در زمینه فرهنگ کمک کند. سیاست‌ فرهنگی دولت جدید باید به گونه‌ای باشد که نهادهای خصوصی بتوانند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: همین که نهادهای خصوصی غیر دولتی تقویت شوند، بزرگترین نهاد فرهنگی کشور یعنی وزارت ارشاد، می تواند با کمک به آن‌ها، پاسخگوی انتظارات اهل قلم باشد.

فاطمه راکعی متولد 1333 زنجان، نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی بود. این شاعر دارای دکترای زبانشناسی است و از میان آثار وی می توان به «آوا و معنا در شعر نیما» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها