شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
ناشران آموزشی با رویکرد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آشنا شدند

مدیر طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» از استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از غرفه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: ناشران کتاب‌های آموزشی در این غرفه با رویکرد، سیاست‌ها و دیدگاه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تولید کتاب مناسب آشنا شدند.-

فریبا کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: بازخوردهای مکتوب دریافت شده از سوی کارشناسان کتاب‌های آموزشی و بازدیدکنندگان بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رضایت‌خاطر آن‌ها از فعالیت‌ها و برنامه‌های غرفه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اغلب کارشناسان کتاب‌های آموزشی و بازدیدکنندگان بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل این‌که در این غرفه فضای مناسبی برای گفت‌وگو درباره استانداردهای تولید کتاب‌های آموزشی مناسب فراهم شده بود، ابراز خرسندی کردند و خواستار استمرار این رویه در دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب تهران شدند.

مدیر طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» با بیان این‌که این غرفه در طول برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر روز میزبان کارشناسان و داوران جشنواره کتاب‌های آموزشی بود، افزود: نشست‌هایی که در این غرفه برگزار می‌شدند، به بسیاری از دغدغه‌ها و ابهامات ناشران و مولفان کتاب‌های آموزشی پاسخ می‌دادند.

کیا همچنین از حضور کارشناسان کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در غرفه‌های ناشران کتاب‌های آموشی خبر داد و گفت: این کارشناسان توانستند در مدت زمان برپایی بیست ‌و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود 500 ناشر کتاب‌های آموزشی را با اهداف و فواید طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» آشنا کنند. همچنین این کارشناسان فراخوان دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی را در میان غرفه‌های ناشران آموزشی توزیع کردند که با استقبال خوب ناشران برای شرکت در این جشنواره مواجه شدند.

وی در پاسخ به این سوال که کارشناسانی که با هدف آشنایی ناشران کتاب‌های آموزشی به غرفه‌های این ناشران مراجعه می‌کردند، از چه سابقه یا جایگاه فرهنگی برخوردار بودند، گفت: در طول 10 روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران حدود 30 کارشناس رشته‌های مختلف در 30 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این غرفه‌‌ها حاضر شدند. اغلب ناشران نیز همان لحظه کتاب‌های خود را با هدف قرار گرفتن در چرخه داوری دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی در اختیار این کارشناسان قرار می‌دادند. برخی دیگر نیز قول مساعدت در روزهای آینده را می‌دادند که اکنون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با عملی شدن قول‌های ناشران مواجه شده و در حال دریافت کتاب‌هایشان برای بررسی و شرکت در جشنواره است.

مدیر طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» در پاسخ به این سوال که آیا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای نمایشگاه کتاب تهران سال آینده برنامه ویژه‌ای در نظر دارد؟ گفت: با توجه به این‌که غرفه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با استقبال خوب بازدیدکنندگان، ناشران، مولفان و کارشناسان کتاب‌های آموزشی مواجه شد، تصمیم داریم برای سال آینده فعالیت‌های وسیع‌تری با هدف آشنایی و ترغیب ناشران برای شرکت در طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» برنامه‌ریزی کنیم اما این امر با توجه به ماده 7 مصوبه 828 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مستلزم همکاری سایر موسسات فرهنگی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا به این سازمان در رسیدن به اهدافش یاری رسانند.

کیا در پایان عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» در تولید کتاب‌های آموزشی مناسب دارد، امیدوارم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب تهران غرفه مناسبی را به خود اختصاص دهد تا هم در معرض چشم بازدیدکنندگان باشد و هم حضور بیشتری از کارشناسان، ناشران و صاحبان قلم و اندیشه را در خود شاهد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط