شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
نویدگویی: ارتباط خوب با مخاطب مهم‌ترین سرمایه ناشران است

داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات نوید شیراز و ناشر شایسته تقدیر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مهم‌ترین مساله در انتخاب ناشران شناخت سلیقه مخاطب، ارایه کتاب‌های جدید، غرفه‌آرایی مناسب و ارایه تخفیف است اما ارتباط خوب و صمیمی با مخاطب از تمام این مسایل اهمیت بیشتری دارد.-

ناشر شایسته تقدیر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره انتخاب این انتشارات گفت: استفاده از تجربه 26 ساله و آشنایی با مخاطب و مردمی که از گوشه گوشه ایران به نمایشگاه کتاب می‌آیند، باعث شده تا از سلیقه آن‌ها اطلاع داشته باشم. از سوی دیگر ارایه کتاب‌های جدید، غرفه‌آرایی مناسب، ارایه تخفیف‌ها و هدیه برخی دلایل انتخاب انتشارات نوید شیراز است.

داریوش نویدگویی افزود: به‌عنوان مدیر انتشارات تلاش کردم ارتباط خوب، صمیمی و نزدیکی با مخاطبان داشته باشم چرا که این ارتباط مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای هر ناشر به‌شمار می‌رود. با این‌که مساله اقتصادی برای ناشران اهمیت دارد اما نگاه فرهنگی به نمایشگاه کتاب و روبه‌رو شدن با مخاطب در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد.

مدیر انتشارات نوید شیراز با اشاره به برگزاری نمایشگاه در چند سال اخیر در مصلای امام خمینی(ره) بیان کرد: امیدوارم برای سال آینده محل مناسب‌تری برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شود. پراکندگی ناشران داخلی و خارجی علاوه‌بر ایجاد سختی و دشواری برای مخاطب از کیفیت و ارزش نمایشگاه مطلوب می‌کاهد.

وی درباره مسایل و مشکلات امسال نمایشگاه کتاب تهران گفت: به‌عنوان ناشری که از شهرستان می‌آیم، ‌افرادی را که هر ساله از شهرهای دیگر به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌آیند، می‌شناسم و با مشکلات آن‌ها آشنا هستم. این کتاب‌دوستان که با صرف هزینه‌های بسیار در این اوضاع اقتصادی به تهران می‌آیند، ناخواسته باعث ایجاد ترافیک و افزایش چند روزه جمعیت در تهران، همچنین ایجاد سختی‌هایی برای ساکنان منطقه‌های نزدیک نمایشگاه می‌شوند.

نویدگویی با ارایه پیشنهادی به مسوولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: پیشنهادم این است که نمایشگاه‌های استانی را با کیفیت بیشتر و بهتری برگزار کنند، در صورتی که کتاب مناسب و درست در نمایشگاه‌های شهرستان عرضه شود، مخاطب کتابخوان مجبور نیست تا در این 10 روز برای یافتن کتاب‌هایی که نیاز دارد به تهران سفر کند و علاوه‌بر مسایلی که به وی تحمیل می‌شود، هزینه‌هایی در سطح کلان‌تر برای برگزارکنندگان و دیگر ارگان‌ها به‌وجود بیاید.

ناشر شایسته تقدیر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره استقبال مردم از این نمایشگاه اظهار کرد: خوشبختانه مردم همیشه جلوتر از مسوولان و ناشران حرکت می‌کنند و استقبال آن‌ها از نمایشگاه باعث خوشحالی و ایجاد انگیزه در ناشران است. باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که از سوی مردم در حوزه فرهنگ و کتاب ایجاد می‌شود گام‌های بلندتر و موثری برای آن‌ها برداریم.

نویدگویی در پایان سخنانش با قدردانی از دست‌اندرکاران بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: از تمامی افرادی که در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه فعالیت کردند سپاسگزاری می‌کنم، به‌ویژه کسانی که در امر اطلاع‌رسانی و پشت‌صحنه این امر بزرگ فرهنگی بسیاری از زحمت‌ها را برعهده داشتند.

انتشارات نوید شیراز با بیش از 40 عنوان کتاب مانند «فرهنگنامه عکس ایران»، «کهگیلویه و ایلات آن»، «یادداشت‌های ماندگار»، «فرهنگنامه عکس ایران»، «پرونده» و مجموعه 6 جلدی کتاب‌های محمد بهمن‌بیگی با نام‌های «بخارای من ایل من»، «طلای شهامت»، «اگر قره‌قاج نبود»، «به اجاقت قسم»، «عرف و عادت در عشایر شیراز» و «تصاویر»در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها