چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۸
«تاريخ نقاشي» و «تاريخ لباس» ايران و جهان تاليف مي‌شوند

«مهرآسا غيبي»، كارشناس صحنه آرايي و پژوهشگر از چاپ كتاب‌هاي «تاريخ نقاشي ايران و جهان» و «تاريخ لباس ايران و جهان» خبر داد.

مهرآسا غيبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه در حال نگارش «تاريخ نقاشي ايران و جهان» است،عنوان كرد: در اين اثر ،تاريخ نقاشي ايران و جهان رااز قرن 21 (دوره رنسانس) تا دوره حاضر بررسي مي كنم. 

وي ادامه داد: اين كتاب كه همراه آثار و بيوگرافي نقاشان مطرح ايران و جهان به چاپ مي‌رسد، هم‌اكنون در مرحله تأليف قرار دارد.

غيبي با بيان اين كه براي نگارش اين كتاب آثار بسيار زيادي از جمله دايره‌المعارف‌هاي هنري را مطالعه است، گفت: كتاب «تاريخ لباس ايران و جهان» از رنسانس تاكنون اثر ديگري است كه در دست نگارش دارم. در اين كتاب به مقايسه لباس‌هاي ايراني با ساير ملل در دوره‌هاي مختلف تاريخي مي‌پردازم. 

وي به كتاب «هشت‌هزار سال تاريخ پوشاك اقوام ايراني» كه در انتشارات هيرمند به چاپ رسيده، اشاره كرد و يادآور شد: براي نگارش اين كتاب كه 8 سال به طول انجاميد، از 171 مرجع فارسي و 32 مرجع انگليسي، فرانسوي و آلماني استفاده كرده ام. 

غيبي يادآور شد: در اين کتاب کوشيده‌ام ضمن گزارش تاريخي درباره‌ اوضاع و احوال سياسي و اجتماعي که سبب ايجاد حکومت‌هايي چون آريايي، پارت، قزلباش و قاجار شده، به شرح هريک از عناصر پوشاک و آرايه‌هاي زنان و مردان حکومت‌گر و مردم تحت سيطره‌ آنها بپردازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط