یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
یک ناشر از فروش موفق‌ آثار مکتوب بومی در نمایشگاه استاني کتاب خبر داد

مدیر نشر «آموت» که این روزها در نمایشگاه کتاب اردبیل حضور یافته است، این نمایشگاه استانی را از وجوه مختلفی ارزیابی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیخانی که غرفه نشر «آموت» را به نمایشگاه استانی کتاب اردبیل برده، درباره وضعیت این نمایشگاه در چهارمین روز برپایی و نیز وجوه مثبت و منفی آن و پرفروش‌های این نشر در استان اردبیل توضیح داد. 

وی به «ایبنا» گفت: برای نخستین بار است که در یک نمایشگاه شهرستانی شرکت می‌کنم و تا به حال بیش از آنچه فروش داشته باشم، دوست دارم از فضای این نمایشگاه بهره ببرم؛ چرا که بخشی از معضلات ما ناشران کوچک تهرانی، مشکل توزیع کتاب در شهرستان‌هاست و تا به امروز فقط یک ناشر در اردبیل با پخشی‌های ما کار می‌کند. نکته مهم‌تر آن است که بازاریابی و آشنایی با دست‌اندرکاران کتاب در شهرستان‌ها نیز از نکات ارزشمندتر چنین نمایشگاهی است. 

علیخانی که تغییر زمان فعالیت نمایشگاه را در موفقیت آن موثر دانست، گفت: فعالیت نمایشگاه صبح و بعدازظهر است؛ این در حالی است که صبح‌ها تعداد بازدیدگنندگان نمایشگاه بسیار کم است. در صورتی که این زمان به ساعت 14 انتقال می‌یافت، بر فضا و بازده نمایشگاه تاثیرگذاری موثرتری داشت. 

وی در مقایسه یک نمایشگاه شهرستانی با تهرانی نیز گفت: مسلما از این نمایشگاه نمی‌توان انتظار فروش  كتاب در نمايشگاه‌هاي تهران را داشت؛ البته یکی از اتفاقات جالب میزان استقبال بازدیدکنندگان از آثار بومی است که بیش از سایر آثار است. در بخش‌های دیگر البته فراوانی فروش با رمان است.

وی در ادامه، نحوه برپایی این نمایشگاه و همکاری مسوولان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه نظمی که مسوولان نسبت به برپایی نمایشگاه داشتند، قابل توجه است. کتاب‌ها هم بی هیچ دغدغه و نگرانی در غرفه‌ها قرار گرفتند و تا امروز با هیچ مشکلی مواجه نبوده‌ایم.
 
علیخانی همچنین به فعالیت ناشران اردبیلی در تقویت نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ناشران اردبیلی سبب قدرت نمایشگاه شده‌اند و جایگاه ویژه‌ای در شهر خود دارند. در این باره من شاهد اتفاق خوبی بودم، چرا که در چند مسافرتی که به اردبیل داشتم کتابی مستقل درباره فرهنگ عامه این شهر ندیده بودم، ولی در این نمایشگاه کتابی تازه را که فرهنگی دو جلدی درباره فرهنگ عامیانه اردبیل است، پیدا کردم. این کتاب نوشته موسی اصغرزاده است که امسال از سوی انتشارات «نیک‌آموز» اردبیل به چاپ رسیده است. 

این ناشر در ادامه درباره وضعیت غرفه آموت در این نمایشگاه نیز گفت: نشر آموت با 86 عنوان کتاب به این نمایشگاه آمده است و تا به حال همچنان عرضه رمان‌های آموت نسبت به دیگر آثار بالا بوده است. 

وی در ادامه فهرست پر فروش‌های این ناشر را به ترتیب به این شرح اعلام کرد: چاپ سوم شوهر عزیز من (فریبا کلهر)، رز گمشده(سردارازکان، ترجمه بهروز دیجوریان)، همسر ببر ( تئا آب‌رت، ترجمه علی قانع)، اتاق (اما دون‌ا‌هو، علی قانع)، چاپ پنجم ایراندخت (بهنام ناصح)، نامحرم (یاسر نوروزی)، دخترم عشق ممنوع (شهلا آبنوس)، ‌نیمه ناتمام (نسرین قربانی)، غزل شیرین عشق (ليلا عباسعلی‌زاده) و خانه روبرو (حسن کریم‌پور).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط