دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
توزیع بیش از 8000 جلد کتابچه «رمضانیه» در مساجد یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از توزیع بیش از هشت هزار جلد کتابچه «رمضانیه» در مساجد این استان خبر داد.-

بهرام عبدالحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با یادآوری برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان در تمامی شهرستان‌های استان یزد نمایشگاه کتاب قرآنی با تخفیف 20 تا 40 درصد برگزار شده است و همچنین توسط اداره ارشاد استان بیش از هشت هزار جلد کتابچه رمضانیه را بین مساجد کشور توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که هدف از توزیع این کتابچه‌ها، ترویج کتابخوانی بین نمازگزاران است، افزود: همزمان با ترویج کتابچه رمضانیه بیش از 100 پایگاه اوقات فراغت را نیز با عنوان «آسمانی‌ها» خوب در سطح استان برپا کرده‌ایم. علاوه بر چاپ و توزیع کتابچه رمضانیه، نرم‌افزار شب‌های عاشقی میان عموم مردم توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: برای این‌که فعالیت‌های گسترده ارشاد بازخورد داشته باشد، مسابقات کتابخوانی و قرائت قرآن را هم در مساجد با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی برگزار کرده‌ایم. 

عبدالحسینی با یادآوری راهکار جدید اداره‌کل ارشاد استان یزد در ترویج کتابخوانی گفت: تلاش کرده‌ایم تا نمایشگاه کتاب استانی پس از شش سال در استان یزد از تاریخ 7 تا 11 اسفندماه در 200 غرفه برگزار شود.

وی گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی در دستور کار یکی از جلسات شورای فرهنگی استان قرار گرفته  و مقرر شده است که این شورا هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های متولی کتاب را انجام دهد. ‌یکی از وظایف این شورا ایجاد رقابت در حوزه تالیف و نشر کتاب با تشویق و حمایت از ناشران و نویسندگان برتر استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواستار توجه بیشتر خبرگزاری‌ها به موضوع کتاب و کتابخوانی شد و گفت: خبرگزاری‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی بیشتر درباره تازه‌های کتاب استان‌ها، لینک مجزایی را برای شناساندن ظرفیت‌های استان و معرفی تازه‌های کتاب و ناشران و مولفان اختصاص دهند.

عبدالحسینی اظهار کرد: همچنین ایجاد نمایندگی خبرگزاری کتاب در استان یزد برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر درباره تازه‌های نشر و معرفی کتاب‌های برتر می‌تواند جزو برنامه‌های اصلی این خبرگزاری تخصصی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها