یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
حدادعادل: رسانه اختصاصی کتاب امری مهم و ضروری است

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اشاره به لزوم انواع تلاش‌ها برای اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب گفت: وجود رسانه اختصاصی در حوزه کتاب امری مهم و ضروری است زیرا هر چه خبررسانی درباره کتاب، بهتر و بیشتر صورت بگیرد کار شایسته‌ای انجام شده است.-

غلامعلی حدادعادل، ‌رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فعالیت خبرگزاری کتاب را موفقیت‌آمیز دانست و اظهار کرد: به اعتقاد من باید انواع تلاش‌ها برای اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سوال «با توجه به پیشنهاد معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر راه‌اندازی شبکه فرهنگی کتاب و کتابخوانی، خبرگزاری کتاب ایران تا چه حد در راستای تحقق این هدف گام برداشته است؟» به سخنان خود در همایش «چشمه حکمت» در روز 28 تیرماه اشاره کرد و گفت: در این همایش و در جمع مسوولان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، پیشنهاد راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی مستقل به نام شبکه کتاب را مطرح کردم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: این فکر را به مهندس ضرغامی، ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز منتقل کرده‌ام. وی از این پیشنهاد استقبال کرده و در حال پیگیری‌های لازم است. بنابراین با وجود یک خبرگزاری اختصاصی در حوزه کتاب نیز موافقم.

وی گفت: اگرچه نمی‌توانم ارزیابی دقیقی از عملکرد خبرگزاری کتاب داشته باشم اما با وجود آن موافقم زیرا هر چه خبررسانی درباره کتاب، بهتر و بیشتر صورت بگیرد، فرهنگ کتابخوانی نیز بیشتر ترویج می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها