یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
«گل‌فروش مسلمان» در کتابفروشی‌ها جا گرفت

دومین مجموعه شعر جدید مجید سعدآبادی در سال 1391 با عنوان «گل‌فروش مسلمان» از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این دفتر شعرهای بلند شاعر را شامل می‌شود. «روزهای اول دنیا» عنوان دیگر اثر منتشر شده سعدآبادی در بهار امسال است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «گل‌فروش مسلمان» در برگیرنده 60 قطعه شعر نسبتا بلند در 88 صفحه است که طبق گفته شاعر طی 6 ماه گذشته سروده شده‌اند.

سعدآبادی درباره این مجموعه به «ایبنا» گفت: اغلب شعرهای این مجموعه با موضوع اسلام و مسلمانان سروده شده‌اند، البته در این شعرها نگاهم معطوف به مسلمانان شیعه یا سنی نبوده است، بلکه نگاهی کلی به اسلام و تمامی مسلمانان در جهان داشته‌ام.

وی توضیح داد: پیش‌تر سفری به هند داشته‌ام. برهمین اساس و با توجه به تجربه‌هایم در این سفر و اطلاعاتی درباره وضعیت مسلمانان در دیگر کشورها به سرایش این شعرها پرداخته‌ام.

این شاعر افزود: از سوی دیگر فضای این شعرها را با فضای جنگ و به ویژه جنگ در کشورهای اسلامی آمیخته‌ام و از این منظر نیز به فضای اسلام در شعرهایم نزدیک‌ شده‌ام.

«گل‌فروش مسلمان» پنجمین دفتر شعر سعدآبادی به حساب می‌آید. شاعر برای هیچ‌یک از شعرهای این مجموعه عنوان مشخصی در نظر نگرفته است و این شعرها با ذکر شماره در کتاب مشخص شده‌اند.

قطعه شعر شماره سه از این کتاب:
«از چشم سوم این اتاق می‌ترسم
از مثلث به دار آویخته‌ این شمع خاموش
می‌ترسم از گلایل‌های مصنوعی و پژمرده گلدان گوشه‌گیر
از باران پشت پنجره
که مدام اذن دخول می‌خواهد
مدت‌هاست با روشنی لامپ‌ها حرف نمی‌زنم
با راحتی سرد نمی‌خوابم
پدرم می‌گفت:
«شیطان دو دست سرخ دارد و یک پای ناامید
و سربازانش با مرگ‌های موقت زنده‌اند»
قرآن آواره‌ام را به اتاق برگردانید
من دوباره تاقچه را خواهم آفرید»

سعدآبادی در پایان از آماده‌سازی و انتشار دفتر شعر دیگری خبر داد و گفت: ششمین مجموعه شعرم با عنوان «غریبه غریبه دیگر» آماده انتشار است. این شعرها درباره موضوعات متنوع و بیشتر متاثر از حال و هوا و فضای سفر من به هند سروده‌ شده‌اند. همچنین در سرایش این شعرها از تجربه‌های جدیدی در حوزه زبان و موسیقی بهره گرفته‌ام.

مجید سعدآبادی متولد خرداد سال 1362 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته تاریخ است. پیش‌تر مجموعه‌های شعر «دالان حاج مختار پلاک 9»، «قزل‌آلای خال قرمز» و «سربازی با گلوله برفی» از وی به چاپ رسیده است.

دفتر شعر «گل‌فروش مسلمان» با طرح جلدی از محمدحسین نعمتی، در 88 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و قیمت دو هزار و 100 تومان، بهار امسال از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر و راهی بازار نشر شد.

همچنین امسال مجموعه شعر دیگری از سعدآبادی با عنوان «روزهای اول دنیا» از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط