سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
شيخ‌الاسلامي: عظمت نمايشگاه كتاب بي‌نظير است

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) از بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران دیدن کرد. شيخ‌الاسلامي، نمایشگاه کتاب را از جنبه عظمت و گستردگی در کشور بی‌نظیر عنوان کرد.-

شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه کتاب را از جنبه عظمت و گستردگی در کشور بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: اهالی فرهنگ و ادب معمولا برای این نمایشگاه روزشماری می‌کنند تا موسم این جشن بزرگ ملی برسد تا دوستداران کتاب بیایند و سیاحت کنند و از این فضای معنوی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه که به صورت فوق‌العاده‌ای از آن استفاده می‌شود، حکایت از علاقه کم‌نظیر مردم ما به علم و ادب و اخلاق و فضایل معنوی است. به نظر می‌رسد در کشور ما هیچ رویدادی در حد و اندازه نمایشگاه کتاب نباشد و جنبه استقبال هم حرف نخست را در کشور می‌زند.

وزیر کار افزود: این استقبال، مسوولیت مسوولان را سنگین می‌کند، باید ما نمايشگاه كتاب را در اولویت‌های فرهنگی قرار دهیم و پاسخ مناسب به آن بدهیم و سعی کنیم آن را در طول سال گسترش دهیم و با عرصه مستمر کتاب این سرمایه را که استقبال بی‌نظیر مردم باشد حفظ کنیم.

شیخ‌الاسلامی با برشمرن پیشرفت‌های نمایشگاه کتاب ادامه داد: همان‌طور که به جنبه‌های کمی نمایشگاه توجه ویژه شده است و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم، باید در بخش‌های کیفی نمایشگاه هم تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. در بخش‌هایی که بیشتر به حوزه من برمی‌گردد و کتاب‌ها را از نزدیک رصد می‌کنم، جنبه کیفی اندکی ضعیف است و باید بیش از این‌ها به آن توجه شود.

وی درباره کیفیت کتاب‌های نمایشگاه‌های کتاب اخیر افزود: در مجموع همه حوزه‌ها، کیفیت کتاب‌ها بالا رفته است و البته بازهم تاکید می‌کنم که باید بیشتر به جنبه کیفی کتاب‌ها بپردازیم.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. ۱۰ صبح تا هشت شب، ساعات بازگشایی نمایشگاه کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها