جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
۷۰۰ هزار نفر در دو روز نخست از نمایشگاه کتاب دیدن کردند

بهمن دری، رییس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، استقبال دیدارکنندگان را از این دوره نمایشگاه بی‌نظیر خواند و گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر در دو روز نخست نمایشگاه از این رویداد فرهنگی دیدار کردند که در هیچ دوره‌ای چنین استقبالی صورت نگرفته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دری گفت: ما شاهد استقبال چشم‌گیر مردم از بیست و پنجمین نمایشگاه کتابیم. نمایشگاه‌های سال‌های گذشته در روز‌های اول و دوم  مراجعه‌کننده زیادی نداشته‌اند اما امسال از همان رو نخست این استقبال گرم و غافل‌گیرکننده بوده است.

وی اضافه کرد: در نخستین روز نمایشگاه سال گذشته بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب دیدن کردند اما آمار روز نخست امسال ۲۶۰ هزار نفر و روز دوم ۴۴۰ هزار نفر بوده است که این نشان از افزایش دیدارکنندگان از نمایشگاه دارد.

رییس نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: امروز (۱۵ اردیبهشت) که روز تعطیل هم هست پیش‌بینی می‌شود از روز گذشته، استقبال‌کننده بیشتر باشد و البته درکل هرچه به پایان نمایشگاه نزدیک شویم بازدیدکنندگان بیشتر می‌شوند. 

برنامه‌های متنوعی در مراسم ربع قرن اجرا خواهد شد
دری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار «ایبنا» به برنامه‌های مراسم ربع قرن هم اشاره کرد و گفت: ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، هم به عنوان ربع قرن جهاد فرهنگی و هم  این‌که در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) هستیم، جشنی برگزار می‌کنیم که با برنامه‌های متنوعی همراه خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌های این جشن عمومی، پرده‌خوانی، اجرای سرود و ترانه، شعرخوانی صابر خراسانی، نورافشانی و... است که سعی می‌کنیم با این برنامه‌ها این ۲۵ سال جهاد فرهنگی را گرامی بداریم.

دری به دیگر برنامه رسمی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب یعنی آیین پایانی هم اشاره کرد و گفت: این برنامه، شنبه ۲۳ اردیبهشت، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با حضور صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه برگزار می‌شود که در آن مراسم از برخی دست‌اندرکاران نمایشگاه در دوره‌های گذشته و ناشران برگزيده سال و کسانی که در این دوره از نمایشگاه دارای غرفه نمونه‌ای بودند، در همه بخش‌ها قدرداني خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با این‌که آیین پایانی صبح بیست و سوم ارديبهشت برگزار می‌شود اما تا پایان ساعت هشت آن روز نمایشگاه دایر خواهد بود.

دری درباره ساعات فعالیت نمایشگاه هم اضافه کرد: ساعت آغاز به کار نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح است اما ممکن است کمی باعث معطلی برای شهرستانی‌های عزیز باشد، جلو آوردن ساعت آغاز به‌کار نمایشگاه مستلزم هماهنگی‌های بسیاری با تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو و سایر نهادهای مسوول و البته ناشران است که عملا کار بسیار دشواری است.

وی ادامه داد: البته از ساعت ۹ صبح درهای مصلا باز می‌شوند و دیدارکنندگان می‌توانند وارد مصلا شوند و در مکان‌هایی که برای استراحت آنان درنظر گرفته شده‌ اند، منتظر باشند. ضمن آن‌که ناشران نیز نیاز دارند که به آماده سازی غرفه‌شان، هم پیش و هم پس از ساعات بازدید بپردازند و این هم زمانی را می‌طلبد.

دری افزود: با وجود این به نظر می‌رسد که ساعت ۱۰ تا ۲۰ بهترین گزینه برای بازدید از نمایشگاه باشد. البته درصددیم در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعات بازدید را افزایش دهیم و ساعت پایانی بازدید را از هشت شب به ۹ یا شاید هم بیشتر انتقال دهیم.

دری درباره منتظر ماندن برخی برای بازگشایی نمایشگاه گفت: تماشاچیان برای دیدن یک فوتبال از ساعت‌ها پیش به ورزشگاه می‌روند، برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب هم برای دیدن نمایشگاه ممکن است زودتر بیایند و این حتی می‌تواند نشان از علاقه آنان داشته باشد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۳ اردیبهشت برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها