چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
دو دفتر شعر جدید بیابانکی به نمایشگاه کتاب رسید

دو مجموعه شعر «نامه‌های کوفی» و «هی شعر تر انگیزد» سروده سعید بیابانکی همراه با تجدید چاپ 6 مجموعه پیشین این شاعر در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود.-

بیابانکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آثار تازه منتشر شده‌اش گفت: دفتر شعر «نامه‌های کوفی» حدود دو ماه پیش از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: این دفتر در برگیرنده تعدادی از سروده‌های آیینی و مذهبی و همچنین برخی از اشعار عاطفی، اجتماعی‌ و دفاع‌مقدسی من هستند. همچنین اشعار این مجموعه در سه دفتر با عنوان‌های «خیزران»، «شب دنباله‌دار» و «نامه‌های کوفی» گرد آمده است.

این شاعر به مجموعه شعر طنزش اشاره و تشریح کرد: «هی شعر تر انگیزد» دفتر شعری طنزگونه است، که دو روز پیش به چاپ رسید و در روزهای برپایی نمایشگاه کتاب از سوی انتشارات سپیده‌باوران ارایه می‌شود.

وی توضیح داد: این مجموعه، دو دفتر با عنوان‌های «شعرهای من» و «یه قل دو قل» را شامل می‌شود. دفتر «یه قل دو قل» در برگیرنده سروده‌های طنز مشترک من و جواد زهتاب است.

بیابانکی درباره تعداد و مضامین این سروده‌ها اظهار کرد: 35 قطعه شعر در قالب‌های کلاسیک چون قطعه، غزل، مثنوی، چارپاره و رباعی در این مجموعه 103 صفحه‌ای آمده است. اغلب این شعرها طنز اجتماعی هستند، البته برخی از آن‌ها طنزهای سیاسی به حساب می‌آیند.

وی در ادامه اشاره‌ای به تجدیدچاپ دیگر آثارش داشت و توضیح داد: تجدیدچاپ دو مجموعه «تن‌پوش بی‌آستین» و «سجده بر محراب» از سوی نشر امیرکبیر در نمایشگاه امسال ارایه می‌شود. «سجده بر محراب» در برگیرنده گزیده شعر آیینی احمد عزیزی و محمدرضا آقاسی، همراه با شرح آن‌ها است. در «تن‌پوش بی‌آستین» نیز گزیده و شرح سروده‌های بیژن ارژن، حمیدرضا شکارسری، مرتضی امیری‌اسفندقه و سیداکبر میرجعفری آمده است.

این طنزپرداز درادامه از چاپ سوم کتاب «غزل 86» از سوی انتشارات سوره مهر خبر داد و گفت: این کتاب گزیده‌ای از غزل جوان امروز را شامل می‌شود، که در سال 1386 به سفارش حوزه هنری تدوین شد. این اثر در برگیرنده 100 غزل منتخب امروز است.

وی ادامه داد: همچنین از سوی انتشارات فرهنگ مردم نیز قرار است چاپ جدید گزیده شعرهای آیینی من با عنوان «پرواز اصفهان- مشهد» ارایه شود. در این دفتر 30 قطعه شعر مذهبی‌ام در 87 صفحه آمده است. چاپ نخست این مجموعه در سال 1387 منتشر شد.

بیابانکی افزود: «باغ دوردست» یکی دیگر از مجموعه شعرهای من و در برگیرنده اشعار سه دفتر شعر نایاب شده‌‌ام، همراه با شعرهای جدید است. این اثر نیز نخستین‌بار در سال 1387 از سوی نشر تکا به بازار کتاب آمد و اکنون چاپ ششم آن در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر این آثار چاپ جدید مجموعه شعر «سنگچین» نیز از سوی نشر علم در نمایشگاه امسال ارایه می‌شود. این دفتر در برگیرنده تعدادی از چارپاره‌ها و غزل‌های من و یک مثنوی کوتاه است. 

سعید بیابانکی متولد 1347 است که از سال 1363 با تشویق علی اصغر حاج حیدری که از شاعران خمینی شهر است، به صورت جدی به سرودن پرداخت. از دیگر آثار او می‌توان به چند مجموعه شعر کودک اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط