پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
«صدای تازه» دوباره در نمایشگاه می‌پیچد

25 عنوان اثر مرحله دوم طرح «صدای تازه»، تجدید چاپ هشت عنوان اثر از کتاب‌های مرحله نخست این طرح و چند مجموعه شعر جدید از جمله تازه‌های نشر موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت‌اند. سیدضیاء‌الدین شفیعی، مدیر این انتشارات درباره طرح‌ها و کتاب‌های جدید این انتشارات توضیح داد.-

شفیعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تازه‌های نشر این موسسه گفت: مرحله دوم طرح «صدای تازه» با 25 عنوان مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود. این آثار نیز صداهای تازه‌ای در عرصه شعر امروز ایرانند.

وی با تاکید بر این امر که سری دوم آثار طرح «صدای تازه» ویژگی‌های مرحله نخست این طرح را دارا هستند، افزود: در این طرح مجموعه اشعار شاعرانی به چاپ می‌رسد، که پیش‌تر از سرایندگان آن‌ها اثری منتشر نشده است، یا کتاب آن‌ها در انتشاراتی گمنام به چاپ رسیده و چندان معرفی نشده است.

مدیر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت ادامه داد: در مرحله دوم نیز مجموعه اشعار متنوعی در قالب‌های گوناگون شعری چون غزل، سپید، آزاد یا کوتاه سروده‌ها به چاپ رسیده است.

وی درباره تفاوت مرحله نخست و دوم طرح «صدای تازه» توضیح داد: این اثر از میان حدود 70 اثر، که برای چاپ به موسسه سپرده شده بودند، انتخاب شده‌اند. انتخاب آثار نیز از سوی گروه‌های کارشناسی شعر و با بررسی کامل آن‌ها انجام گرفته است. تنها تفاوت این دو مرحله در پراکندگی و گستردگی بیشتر این مجموعه در سراسر کشور است.

شفیعی افزود: به عبارت دیگر در این مرحله شاید تنها یک یا دو اثر از شاعران تهرانی به چاپ رسیده باشد و بقیه آثار از میان مجموعه شعرهای شاعران سایر شهرهای سراسر کشور انتخاب شده‌اند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالا برای ادامه این طرح گفت: ظرفیت‌های بالایی در این طرح وجود دارد و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد می‌توانیم در این طرح حدود 100 عنوان کتاب نیز منتشر کنیم.

جشن رونمایی 25 اثر منتشر شده مرحله دوم طرح «صدای تازه»، 25 اردیبهشت در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

مدیر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در ادامه درباره دیگر آثار تازه منتشر شده این انتشارات تشریح کرد: حدود هشت عنوان کتاب از کتاب‌های مرحله نخست طرح «صدای تازه» برای نمایشگاه امسال تجدیدچاپ شده‌اند. همچنین مجموعه غزل محمد مجد با عنوان «نخی از جنس حسرت»، شعر نیایش‌نامه‌های عبدالعظیم صاعدی با عنوان «شاهنامه عبودیت»، «قیامت قرمز» سروده سودابه امینی، «ابرها خاموش‌اند» از محمود معتقدی و «جهان کاغذی‌ام را دوباره پس بدهید» از نیلوفر زارع، از دیگر آثار تازه منتشر شده این موسسه هستند.

«نام دیگر حوا» از مریم ملک‌دار، «کتیبه‌های جیبی» سروده احسان افشاری، «دسته گل را به آب باید داد» از علی فردوسی، «شب آهوها» سروده رباب طاهری، دفتر شعر علی‌رضا حکمتی با عنوان «درخت تنها ماند»، «یک نفر برای یک نفر» مجموعه شعر فاطمه ناظری، «وقت چیدن است» سروده فرناز بنی‌شفیع، «چارمیخ» از مهدی حبی‌حصار و «سوختن در باران» سروده زهرا بیدکی فیلیان از جمله آثار منتشر شده در مرحله دوم طرح «صدای تازه» هستند.

«آخرین مکتوب عاشقانه‌ من» اثر رویا شاه‌حسین‌زاده، «کولی باران» سروده ضیاء پورمحمدی، «پاییز اتو کشیده» از محمد قاسم منتظری، «لی لی» مجموعه شعر حسام بهرامی، سروده‌های مریم گرجی در دفتر «خون سردتر از ماهی»، «از مرگ ماهی‌ها دل دریا نمی‌گیرد» سروده سیف‌اله خادمی، مجموعه شعر سارا ناصرنصیر با عنوان «از لای لیوان‌ها»، «ماه، استخوان یک ماهی» اثر سعید قربانیان و «شنیدن درخت» از نادر پناه‌زاده از دیگر آثار منتشر شده در مرحله دوم این طرح هستند.

«دلتنگم» از یعقوب حضرتی، «دریا دور است» مجموعه شعر لیلا عباس‌علیزاده، «باد مخابره خواهد کرد» اثر غزال مرادی، «با خودم بودم» سروده سعید حیدری‌ساوجی، «مرد مه‌آلود» از سیدمحمدعلی رضازاده، مجموعه شعر منیره حسین‌پوری با عنوان «درخت محافظه‌کار است» و «اشک آب» سروده علی‌رضا حسن‌زاده عنوان دیگر آثار به چاپ رسیده در مرحله دوم طرح «صدای تازه» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط