شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
سال ۱۳۹۰، سال گسترش شعر در سراسر کشور بود

یحیی طالبیان، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شعر و ادب، سال ۱۳۹۰ را سالی توام با تحول و توسعه برای همه کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری ششمین جشنواره شعر فجر در ۹ منطقه، علاوه بر تهران گواه همه‌گیری شعر است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طالبیان گفت: جشنواره شعر فجر امسال در ابتکاری، در چندین منطقه که تمام کشور را پوشش می‌داد برگزار شد؛ بیش از صد نشست شعرخوانی در استان‌ها برگزار شدند و در آن بیش از دو هزار شاعر شعرهای جدید خود را خواندند. این موضوع باعث شد تعامل خوبی میان تمام شاعران و هنرمندان سراسر کشور صورت پذیرد و این روند در سال‌های آینده هم انجام خواهد شد.

وی افزود: دبیرخانه دایمی جشنواره شعر فجر هم در سال آینده کار خود را به صورت پیوسته پی خواهد گرفت و در طول سال تمام آثار، از سراسر ایران را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد و با زمان و آرامش بیشتری به کارهای شاعران رسیدگی خواهد شد.

طالبیان به دیگر نقاط قوت شعر در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: همایش شاعران و ایران و جهان در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال گذشته آن با فراگیری بیشتری انجام شد و تعداد شرکت‌کنندگان در آن نسبت به سال پیش، چند برابر شده بود و این همایش با هدف ایجاد صلح و تعاملات فرهنگی و ارتباطات مردمی و خودجوش جایگاه بسیار والایی در برنامه‌های ما دارد و در سال آینده هم با هدف گسترش بیش از پیش آن برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارشاد در حوزه شعر و ادب به فعالیت‌های استانی هم اشاره و اضافه کرد: یکی دو همایش در سال ۱۳۹۰ در استان‌ها انجام شدند، از جمله همایش «این قند پارسی» که در روزهای جشنواره شعر فجر و با حضور شاعران خارجی در شیراز برگزار شد. سایر فعالیت‌های استانی هم مانند شب شعر‌ها و همایش‌های یک روزه به نحو خوبی انجام شدند.

طالبیان در پایان گفت: با این‌که برنامه‌های متنوع و متفاوتی در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال‌های پیش انجام شد، اما درصددیم در سال آینده این شرایط بهتر هم بشود برای نمونه، در روز شعر و ادب که در شهریور‌ است برنامه‌های ویژه‌ای داریم که به طور حتم از برنامه‌های سال پیش این روز پربارتر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها