دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
طالبیان: بخش شعر کلاسیک جشنواره فجر قابل توجه است

یحیی طالبیان، قائم مقام وزیر ارشاد در حوزه شعر در حاشیه نشست «بیداری اسلامی و شعر» با اشاره به این‌که برخی از حوزه‌های ششمین جشنواره شعر فجر اثر برجسته‌ای نداشت، گفت: در حوزه شعر سنتی آثار برجسته و حایز اهمیتی وجود داشت و در این بخش نفر نخست هم برگزیده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طالبیان در تشریح روند ششمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: امسال رویکرد جشنواره منطقه‌ای بود؛ ما سعی کردیم در 9 منطقه که سراسر کشور را شامل می‌شود جلسه‌های شعرخوانی، سخنرانی درباره شعر و در برخی مناطق نشست‌های نقد و بررسی داشته باشیم و در مجموع شاعران برجسته محلی و کشوری در کنار هم به تبادل اندیشه پرداختند.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها هم مراسم‌های آیینی محلی برگزار می‌شد که این رونق خاصی به ششمین جشنواره شعر فجر بخشید.

طالبیان به رشد این جشنواره در مقایشه با دوره پیش هم اشاره کرد و گفت: اقبال به جشنواره، در مقایسه با دوره پنجم آن 20 درصد افزایش کمی داشته است و بخش پژوهش که در این دوره به بخش‌ها اضافه شده است، ان‌شاالله در سال‌های آینده رونق بیشتری خواهد گرفت.
 
وی افزود: حضور هزار و 500 شاعر و 55 هزار قطعه شعر نشان از گستردگی این دوره از جشنواره دارد.

قائم مقام وزیر ارشاد همه‌گیر بودن این جشنواره چه در ایران و چه در جهان را از نکات مثبت آن ارزیابی کرد و ادامه داد: افراد زیادی از مناطق مختلف جهان، که به زبان فارسی مسلط بودند، به جشنواره آمدند که این به غنای فرهنگی جشنواره کمک کرد. ضمن آن‌که در دوره‌های آینده، بازهم سعی خواهیم کرد رویکرد استانی را حفظ کنیم.

نشست «بیداری اسلامی و شعر» شب گذشته، سی‌ام بهمن در ساختمان باغ زیبا وزارت ارشاد با حضور یحیی طالبیان، مهمانان ایرانی و غیر ایرانی جشنواره شعرفجر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها