شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
مدیرعامل خانه کتاب: کیفیت جايزه «کتاب‌فصل» ارتقا یافته است

علی شجاعی‌صایین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، در مراسم پایانی هجدهمین دوره جایزه کتاب فصل، به خبرنگار «ایبنا» گفت: حضور هیات علمی در داوری‌ها و افزایش ملاک امتیاز دهی از سوی داوران باعث کم شدن برنده‌ها و البته ارتقای کیفیت جشنواره شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شجاعی‌صایین با اشاره به امتیازات دوره‌های پیش جایزه کتاب فصل برای برگزیدگان، گفت: در دوره‌های پیش اگر امتیاز عنوان کتابی بالای 70 می‌شد آن کتاب برگزیده محسوب می‌شد؛ اما امتیاز برگزیدگان این دوره می‌بایست بالای 90 می‌بود تا آن اثر به عنوان برگزیده معرفی شود.

مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: در این دوره اعضای هیات علمی هم کار داوری را انجام می‌دادند و البته گذر ایام و این‌که انتظارات با گذشت زمان، هم از داوران و هم از پدیدآورندگان، بالاتر می‌رود، در داوری جدی‌تر این دوره موثر بوده است.

شجاعی‌صایین این سخت‌گیری در داوری را از آن جهت مثبت ارزیابی کرد که باعث می‌شود آثار برگزیده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و این پایه‌ای محسوب می‌شود برای تولید آثار با ارزش‌تر از سوی مولفانی که می‌خواهند در دوره‌های بعدی این جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین درباره آینده این جایزه اضافه کرد: با مشارکت بیشتر هیات علمی این جایزه در داوری، کیفیت این جشنواره در دوره‌های بعد بهتر هم ‌می‌شود و امیدواریم با حمایت بیش از پیش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم در خرید کتاب‌های برگزیده و هم در برگزاری جشنواره، این روند ادامه یابد.

مدیرعامل خانه کتاب، در پایان، گسترش جایزه کتاب فصل را منوط به پیشنهادهای همه مخاطبان و اهالی رسانه دانست و افزود: امید است با حمایت همه عزیزان افق‌های بیشتر و بهتری، هم در این جشنواره و هم در سایر جشنواره‌های خانه کتاب بگشاییم.

آیین پایانی جایزه کتاب فصل هفتم دی‌ماه برگزار شد و در آن 12 اثر به عنوان برگزیده و 17 اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها