چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
صادق كرميار: ارتباط نويسنده و مخاطب  در «هفته کتاب» شكل مي گيرد

صادق كرميار، نويسنده شايسته تقدير سومين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد، هفته كتاب را فرصتي براي ايجاد جريان و موج عظیم فرهنگي در كشور دانست كه بايد در آن محورهاي رابطه ميان كتاب با مخاطبان شكل بگيرد. وي تاكيد كرد كه بايد براي كتاب و هفته كتاب اطلاع‌رساني وسیعی صورت بگيرد ./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كرميار با اشاره به این‌که شمارگان کتاب‌ها در ایران مطلوب نیست، گفت: برپايي هفته كتاب را در جامعه‌اي كه شمارگان كتاب‌ها دو هزارتايي است، فرصتی مغتنم است. این رویداد فرهنگی باید مبتني و متمرکز بر پارامترهايي عمل‌گریانه و دلسوزانه باشد.

وي افزود: لازم است كه همه اقشار جامعه از برپايي هفته كتاب مطلع باشند؛ نه اينكه خبرها و برنامه‌هاي اين هفته فقط مختص قشر فرهنگي باشد.
 
نويسنده «دشت‌هاي سوزان» با اشاره به اينكه برنامه‌هاي اين رویداد فرهنگی با كار تبليغي موثر مي‌تواند روند موفق‌تري را طي كند،‌ ‌توضيح داد: برنامه‌هاي اين هفته بايد هم در كار تبليغي و هم معنايي و محتوايي تعريف شوند. اين در حالي است كه ما در تبليغات عمومي مانند بيلبوردها يا رسانه‌هاي مكتوب و تصويري هيچ اثري از معرفي يا بحث و نظر درباره آثار برگزيده نمي‌بينيم و اين مسايل نشان دهنده آن است كه چنين برنامه‌هايي چندان جدي گرفته نمي‌شوند. 

كرميار در ادامه به نحوه برپايي برنامه‌هاي هفته كتاب اشاره كرد و توضيح داد: در هر حال واضح است كه بعد تبليغي هفته كتاب بايد وسيع‌تر از محدوده جامعه فرهنگي و خبرنگاران باشد،‌ بدين معنا كه حداقل در برنامه‌هایی كه در اين هفته برپا مي‌شوند، مردم علاقه‌مند به كتاب شركت كنند و حضور داشته باشند.
 
اين داستان‌نويس توضيحاتش را درباره اين رويداد فرهنگي اين‌گونه تكميل كرد: همه مقصود من تمركز بر ايجاد جريان فرهنگي است و پارامترهاي مختلفي وجود دارند كه كارشناسان از محتواي آن آگاهند و بودجه‌ها مي‌توانند در قالب اين پارامترها تعريف شوند.

نويسنده «ناميرا» هفته کتاب را فرصت و امكاني براي ايجاد ارتباط ميان مخاطبان و نويسندگان دانست و گفت: در اين هفته بايد ميان مخاطبان و نويسندگان ارتباط‌ هاي لازم شكل بگيرند و مخاطبان نيز با آثار مورد علاقه‌شان آشنا و برنامه‌ها به شكلي فراگير و همگاني ارايه شوند. 

وي در پايان تاكيد كرد: اجراي برنامه‌هاي هفته كتاب نيز بخشي است كه بايد با رويت آن‌ها شاهد جريان و موج فرهنگي باشيم؛ ‌به طوري كه همه راجع به اين رخداد فرهنگي صحبت كنند. 

صادق کرمیار از دعوت شدگان به آیین آغازین نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است که صبح شنبه ۲۱ آبان در تالار وحدت تهران  برگزار می‌شود. در این مراسم از وی تقدیر خواهد شد.

نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از ۲۱ تا ۲۹ آبان جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    سلام به جناب صادق خان کرمیار شاگرد خوب خودم در داستان نویسی در سال 65

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط