چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۵
هدف من هشدار‌دادن به ورزشكاران است

نويسنده كتاب «دوپينگ و داروهاي نيروزا در پرورش اندام» گفت: هدف من از تاليف اين كتاب و كتاب‌هايي مانند حقايقي در مورد استروئيدها و اسرار استروئيدها، هشدار‌دادن به ورزشكاران به‌ويژه نسل جوان است تا با استفاده نادرست از داروهاي نيروزا و دوپينگ كردن، سلامتي خود را به خطر نيندازند.

صادق سلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، افزود: استفاده از داروهاي نيروزا در ورزش پرورش اندام به طور گسترده‌اي وجود دارد و عده‌اي از دست‌اندركاران اين ورزش در باشگاه‌ها اين داروها را تجويز مي‌كنند يا مي‌فروشند و از اين راه درآمد زيادي كسب ميكنند. من در كتاب‌هايم ابتدا به ورزشكاران هشدار مي‌دهم كه استفاده از اين داروها و مواد نيروزا چقدر ضرر و چه عواقب خطرناكي در پي دارد و سپس به آن‌ها طريقه صحيح استفاده از داروهاي مجاز را آموزش مي‌دهم تا با حداقل مقدار مصرفي، بهترين نتيجه حاصل شود.

وي ادامه داد: از آن‌جا كه من پيش از اين يك وزنه‌بردار بوده‌ام، مايلم به ورزشكاران خطرات ناشي از دوپينگ را گوشزد كنم، اما متاسفانه برخي از مربيان و دست‌اندركاران ورزش پرورش اندام به خاطر منافع مادي خود، از هشدار دادن به ورزشكاران به‌ويژه جوانان خودداري مي‌كنند، چون نمي‌خواهند مشتريان خود را از دست بدهند!

وي با اشاره به مشكلاتي كه بر سر راه تاليف و انتشار كتاب‌هايش با آنها مواجه بوده‌است، گفت: هدف من از تحمل اين سختي‌ها، آگاه ساختن مردم از خطرات استفاده از داورهاي نيروزا و دوپينگ است و نياز به هيچ حمايتي هم ندارم. به همين خاطر با صراحت مي‌گويم كه استفاده از داروهاي نيروزاي غيرمجاز و دوپينگ در ورزش، به‌ويژه رشته پرورش اندام، به همان سمتي حركت مي‌كند كه سال‌ها پيش مواد مخدر رفت و بايد دست‌اندركاران ورزش، مقابله با دوپينگ را جدي بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها