یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
طالبیان: برای شکوفایی جشنواره شعر فجر تلاش می‌کنیم

یحیی طالبیان، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب با اشاره به تغييرات در اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر گفت: امیدواریم با توجه به نگاه ویژه رییس جمهور به این جشنواره شاهد برگزاری هرچه بهتر آن و شکوفایی این جشنواره در سال جاری باشیم.-

یحیی طالبیان قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب در مصاحبه با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برگزاری ششمین دوره جشنواره شعر فجر گفت: هنوز شورای سیاستگذاری این جشنواره فعال نشده است و باید جلسه شورای سیاست گذاری فعال شود تا اگر پیشنهادی مطرح شد به دبیر خانه این جشنواره منتقل کنیم. 

وی با اشاره به ایجاد تفاوت‌هایی در اعضای شورای سیاستگذاری نسبت به سال گذشته ابراز امیدواری کرد که با توجه به نگاه ویژه رییس جمهور به این جشنواره شاهد برگزاری هرچه بهتر آن در سال جاری باشیم. 

طالبیان در پاسخ به این پرسش که «آیا از برگزاری همایش شاعران ایران و جهان رضایت داشتید؟» گفت: در چنین همایش‌هایی شاعرانی از سراسر جهان به کشورمان می‌آیند و شاهد تنوع و تحرک آن‌ها در نهاد‌های علمی و فرهنگی هستیم در ‌‌نهایت همین برای ما مهم است. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاعرانی که از این همایش به کشورشان برگشتند دیدگاهشان نسبت به ایران، به زنان ایران و نوع اجرا قوانین اسلامی کاملا عوض شده بود بعضی از آن‌ها ترجمه‌هایی از اشعار حافظ انجام دادند و بعضی دیگر با خبرگزاری‌های کشور خودشان درباره محسنات ایران مصاحبه‌ کردند؛ برخی هم در ستون روزنامه‌های خود درباره ایران نوشتند و از کشورمان به نیکی یاد کردند.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب، برگزاری همایش شاعران ایران و جهان را در مسیر نزدیکی و تعامل فرهنگی ایران و کشورهای دیگر مثبت ارزیابی کرد و یکی دیگر از نکات مثبت این همایش را برقراری ارتباط و تعامل مجموعه‌های علمی، فرهنگی و دانشجویی کشور با مدعوین این همایش دانست.
 
طالبیان افزود: انعکاسی که از حضور این شاعران در بازدید از آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز به وجود آمد و شعرخوانی آن‌ها در حافظیه و استقبال مردم عادی از این اتفاق، خود نشانه دیگری از مفید بودن این همایش است. 

طالبیان در ادامه به شرح اهداف و وظایف حوزه تحت مدیریت خود در وزارت ارشاد پرداخت و گفت: قائم‌مقامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب یک وظیفه عمومی، مشورتی و هدایتی در این وزارتخانه دارد چرا که مساله شعر در تمامی این وزارتخانه پراکنده است و ما نه چنين عزمی داریم و نه می‌توانیم همه این امور را تحت یک لوا قرار دهیم. 

وی ادامه داد: سالانه چندین همایش در سراسر کشور درباره شعر برگزار می‌شود و حمایت‌‌های ما در حد تفاهمنامه و پشتیبانی مالی است. 

او در پایان گفت: فعالیت‌های این حوزه در راستاي ارتقای حوزه شعر و شاعران و بزرگداشت مفاخر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها