پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
انتشار سروده‌های طنز بیابانکی در «هی شعر تر انگیزد»

سعید بیابانکی مجموعه‌ای از شعرهای طنزش را توسط انتشارات سپیده‌باوران در دست چاپ دارد. این شعرها در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.‌ وی همچنین مجموعه‌ای از اشعار سپیدش را با نام «شب دنباله‌دار» آماده چاپ کرده است.\

بیابانکی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: هفتمین مجموعه شعر من «هی شعر تر انگیزد» نام دارد و 50 قطعه شعر طنز را شامل می‌شود. از این تعداد 10 قطعه شعر از کارهای مشترک من و جواد زهتاب است و در فصلی مستقل آمده است.

وی درباره زمان سرایش این شعرها اظهار داشت: اغلب این سروده‌ها طی چند سال اخیر و در قالب‌های کلاسیک چون مثنوی، غزل، چارپاره و رباعی سروده شده‌اند.

این دفتر، نخستین مجموعه شعر بیابانکی در حوزه طنز به حساب می‌آید و شاعر مضامین اجتماعی، سیاسی و انتقادی را دستمایه سرودن این اشعار قرار داده است.

وی درباره انگیزه‌اش برای انتشار این مجموعه توضیح داد: پیش‌تر تعدادی از این سروده‌های طنز به صورت بولوتوث پخش و یا در مطبوعات منتشر شده بودند. استقبال مخاطبان نیز از این شعرها خوب بود و انگیزه‌ای شد تا این سروده‌ها را در قالب یک کتاب به چاپ برسانم.

این دفتر مراحل اداری نشر را طی می‌کند و احتمال دارد تا بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و ارائه شود. 

شعرهای سپید در «شب دنباله‌دار»
بیابانکی به مجموعه شعر دیگری که آماده انتشار کرده است اشاره و تصریح کرد: این دفتر «شب دنباله‌دار» نام دارد و حدود 50 قطعه شعر از آثار جدیدم در قالب‌های غزل، چارپاره و سپید را شامل می‌شود. موضوع اشعار سپید این مجموعه بیشتر عاشورایی و انتقادی است.

وی افزود: همچنین غزل‌ها و چارپاره‌ها نیز پیرامون مضامین عاطفی و مذهبی سروده شده‌اند. این دفتر هنوز به ناشری سپرده نشده است.

این شاعر در پایان و در توضیح تفاوت این دفتر با دفترهای پیشین خود یادآور شد: برای نخستین‌بار بخشی از سروده‌های سپیدم را در این کتاب گردآوری کرده و به مخاطبان ارائه می‌کنم. این دفتر سال آینده منتشر می‌شود.

سعید بیابانکی متولد ۱۳۴۷ است. او از سال ۶۳ با تشویق علی‌اصغر حاج حیدری که از شاعران خمینی شهر است، به صورت جدی به سرودن شعر پرداخت.

از آثار او می‌توان به چند مجموعه شعر کودک، «گزیده غزل جوان امروز»، «باغ دوردست»، «رد پایی بر برف»، «نیمی از خورشید»، «نه ترنجی، نه اناری» و «سنگچین» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط