چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
قطع اینترنت کتابخوان‌های قدیمی شرکت آمازون

مسئولان آمازون می‌گویند از انتهای سال دیگر دستگاه‌های کتابخوان کیندل قدیمی این شرکت قادر نخواهند بود به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیلیپوتینگ، مسئولان آمازون می‌گویند از انتهای سال دیگر دستگاه‌های کتابخوان کیندل قدیمی این شرکت قادر نخواهند بود به اینترنت دسترسی داشته باشند. آمازون کیندل‌های نسل اول خود را به اینترنت 3g مجهز کرده بود؛ ولی حالا می‌گوید این نسل جوابگوی نیازهای کاربران نخواهد بود.
 
 
در آمریکا شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنت مثل تی‌موبایل و وریزون اعلام کرده‌اند که تا پایان سال 2022 میلادی نسل پنجم اینترنت تلفن‌های همراه را به صورت رسمی در خدمات خود ارائه خواهند داد و دیگر دستگاه‌های قدیمی قادر به استفاده از خدمات جدید نخواهند بود.
 
اولین دستگاه‌های کیندل با قابلیت دسترسی به اینترنت در سال 2007 از سوی آمازون وارد بازار کتاب در آمریکا شده بود؛ البته آمازون می‌گوید هنوز قابلیت استفاده از وای‌فای برای این دستگاه‌ها برقرار است.
 
اینترنت نسل پنجم، نوعی شبکه جدید بر بستر نوآوری روز است که نه‌تنها پهنای باند تلفن‌های همراه امروزی را افزایش می دهد، بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز به طرز شگفت‌انگیزی گسترش می دهد و صنایع جدیدی را وارد زندگی روزمره انسانی می کند. در کل اینترنت 5g طیف گسترده‌ای از خدمات را به یکدیگر متصل می کند که می توان از کوچکترین موارد تا آموزش و پرورش، حمل و نقل و ... نام برد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها