چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
تحقیق وزارت کار آمریکا از افزایش نرخ سرانه مطالعه در دوران قرنطینه

وزارت کار آمریکا اخیراً گزارشی از وضعیت مطالعه کتاب در این کشور منتشر کرده است که نظریه افزایش فروش کتاب در دوران قرنطینه در این کشور را توجیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی، وزارت کار آمریکا اخیراً گزارشی از وضعیت مطالعه کتاب در این کشور منتشر کرده است که نظریه افزایش فروش کتاب در دوران قرنطینه در این کشور را توجیه می‌کند. طبق تحقیق این وزارتخانه معلوم شده است که زمان صرف‌شده برای مطالعه در نیمه سال 2020 میلادی به میزان 21درصد افزایش یافته است که گفته می‌شود دلیل اصلی آن حضور مردم در خانه‌ها و قرنطینه سراسری بوده است.
 
داده‌های آماری نشان می‌دهند مردم آمریکا در نیمه سال گذشته نسبت به سال 2019 زمان بیشتری برای مطالعه کتاب صرف کرده و این درحالی است که در زمان مشابه در سال 2019 این زمان در روز به طور متوسط 17 دقیقه بیشتر نبوده است.
 
بر اساس این گزارش میزان مطالعه بین سنین 20 تا 34 سال بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده است؛ ولی هرچند سایر سنین نیز نسبت به سال 2019 بیشتر مطالعه کردند.
 
نکته دیگر درمورد آمار کتابخوانی در آمریکا این است که درحالی‌که شیوع کرونا در آمریکا اقتصاد این کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، بازار نشر این کشور در مقایسه با ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹ رشدی 2.8 درصدی را تجربه کرد. آمار رسمی نشان می‌دهد ۶‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ فروش کتاب برابر 322.1 میلیون دلار بوده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ که برابر 313.5 میلیون دلار بود، این رشد را ثبت کرده است.
 
کتابفروشی‌های سراسر دنیا هم تحت‌تاثیر کرونا بودند و ضررهایی هم داشته‌اند؛ اما توانسته‌اند راه‌هایی را انتخاب کنند تا تهدیدهای این بحران به فرصت‌های خوبی بدل شوند. گاردین گزارشی را منتشر کرده است و با چند کتابفروش و ناشر در این مورد صحبت کرده که بخشی از آن را در این گزارش آورده‌ایم تا بدانیم آنها چه کاری انجام داده‌اند. جیمز دانت، مدیر کتابفروشی واتراستون واقع در انگلستان در این‌باره می‌گوید: درآمد حاصل از فروش آنلاین تنها بخش کوچکی از درآمدی است که از فروشگاه‌های خود داشتیم؛ اما خوشبختانه حالا مشتریان می‌بینند که بازار آنلاین کتاب انحصاری نیست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها