چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
جریمه آمازون در اروپا به خاطر تخطی از قوانین حفاظت داده

اتحادیه اروپا به خاطر سوءاستفاده آمازون از اطلاعات شهروندان این اتحادیه 888میلیون دلار جریمه نقدی برای مسئولان آمازون در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودریدر، اتحادیه اروپا به خاطر سوءاستفاده آمازون از اطلاعات شهروندان این اتحادیه 888میلیون دلار جریمه نقدی برای مسئولان آمازون در نظر گرفته است. شرکت آمازون متهم شده است که برای تبلیغات خود با استفاده از دستگاه‌های کتابخوان و دیگر ابزارهای این شرکت اطلاعات مشتریان را برای تبلیغات کالاهای خود استفاده می‌کرده است.
 
این سنگین‌ترین جریمه تصویب‌شده اتحادیه اروپا برای آمازون در سال‌های اخیر بوده است. مسئولان آمازون هنوز واکنشی نسبت به این تصویب این جریمه از سوی مسئولان اروپایی نشان نداده‌اند. اروپایی‌ها می‌گویند آمازون قوانین حفاظت از اطلاعات شهروندی در این قاره را نادیده گرفته است.
 
کمیسیون ملی حفاظت از داده‌ها یا اطلاعات خصوصی شهروندان (CNPD) دفتر مرکزی آن در شهر لوگزامبورگ واقع شده است و این جریمه را برای آمازون تعیین کرده است. پیش از این بعضی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه نیز جریمه‌هایی برای آمازون در پی استفاده غیرقانونی از اطلاعات شهروندان در نظر گرفته بودند.
 
مقررات حفاظت داده عمومی اتحادیه اروپا شرکت‌ها را ملزم می کند پیش از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، موافقت آنها را جلب کنند؛ در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد. بر اساس «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» در اتحادیه اروپا تمامی شرکت‌های اقتصادی قبل از استفاده از اطلاعات شخصی افراد باید از آنها اجازه بگیرند و در صورت نقض این مقررات جریمه خواهند شد.
 
به دنبال رسوایی‌ها و افشاگری‌های سال‌های اخیر در مورد سوءاستفاده شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال از اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریان نظارت بر این موضوع تشدید شده و اتحادیه اروپا برای نظارت بر فعالیت شرکت هایی نظیر آمازون، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده است.
 
نهاد ناظر بر اطلاعات خصوصی شهروندان در فرانسه نيز در ماه دسامبر شرکت گوگل را به دلیل نقض مقررات در زمینه آگهی‌های تجاری آنلاین ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها