چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
فروش نسخه کمیاب هری پاتر در حراجی شهر لندن

نسخه کمیابی از مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری نوشته جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی در یک حراجی شهر لندن به قیمت 80هزار پوند فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بی‌بی‌سی، نسخه کمیابی از مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری نوشته جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی در یک حراجی شهر لندن به قیمت 80هزار پوند فروخته شد. این کتاب نسخه اولیه چاپ‌شده از کتاب هری پاتر و سنگ جادو بود که رولینگ اولین بار آن را در سال 1997 در 500 نسخه منتشر کرد.
 
تمام 500 نسخه اولیه چاپ شده این مجموعه داستانی در هر کجای دنیا با قیمت‌های هنگفت در حراجی‌هاب فروش می‌رسد.
 
هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشتهٔ جی.کی. رولینگ شرح زندگی جادوگر جوانی به هری پاتر و دوستانش هرماینی گرنجر و رون ویزلی است که همگی دانش‌آموزان مدرسه جادوگری هاگوارتز هستند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش و مبارزه هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است، که هدفش سرکوب‌کردن افراد غیرجادوگر، تحت فرمان‌درآوردن دنیای جادوگران و نابودکردن همه کسانی است که در مقابل او ایستاده‌اند.
 
اولین رمان از این مجموعه کتاب، در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۷ با عنوان هری پاتر و سنگ جادو منتشر شد. کتاب محبوبیت بسیار زیاد، تحسین فراوان و موفقیت تجاری را در جهان کسب کرد.     
 
ناشران اصلی و اولیه از کتاب‌سرای بلومزبری در انگلستان و انتشارات اسکولاستیک در ایالات متحده می‌باشند، کتاب از آن زمان به بعد توسط بسیاری از ناشران در سراسر جهان منتشر شده‌ است. در اکتبر ۲۰۱۱، این مجموعه در فرمت‌های مختلف کتاب از طریق «پاترمور» منتشر شد. کتاب‌ها به صورت مجموعه‌ای هشت‌قسمتی توسط شرکت برادران وارنر منتشر شده‌است، در این مجموعه کتاب هفتم در دو قسمت ساخته شده‌ است، هری پاتر بالاترین مجموعه فیلم پرفروش در تمام دوران است. این مجموعه سرچشمه‌گرفته از چندین ابزار رسانه‌ای در کالا است. سود تجاری هری پاتر بیش از ۱۵ میلیارد دلار است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها