شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
آغاز ثبت نام از کتاب‌های شرکت‌کننده در جایزه کتاب شیخ زاید

ثبت نام شانزدهمین دوره جایزه کتاب شیخ زاید برای شرکت در 9 رشته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، جایزه کتاب شیخ زاید ثبت نام شانزدهمین دوره خود در 9 رشته را آغاز کرد. مسئولان این جایزه مهلت ثبت کتاب‌ها را برای دریافت جایزه 750هزار درهمی امارات را تا آخر ماه اکتبر اعلام کردند.
 
جایزه شیخ زاید -که از سوی امارات متحده عربی از سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شده- از معتبرترین جوایز جهان عرب است که با هدف تجلیل از نویسندگان، ناشران و اندیشمندانی که در راستای غنای فرهنگی و ادبی کشورهای عربی می‌کوشند به صورت سالانه جوایزی را به برگزیدگان اعطا می‌کند.
 
طبق آمارهای اعلام‌شده توسط مسئولان جایزه در دوره گذشته 2349 کتاب برای رقابت در رشته‌های مختلف ثبت‌‌نام کرده بودند که شامل برندگانی از کشورهای مختلف عربی بود. در دوره قبل نویسندگان، ادبا و پژوهشگرانی از کشورهای مصر، تونس، عربستان سعودی و امریکا و نیز یک انتشارات لبنانی در میان برگزیدگان حضور داشتند.
 
در بخش ادبیات «به دنبال عنایات الزیات» نوشته ایمان مرسال، نویسنده مصری که از سوی کتابخانه الکتب خان در سال 2019 منتشر شده بود، به عنوان برنده معرفی شد و در بخش ادبیات کودک نیز داستان «سفر هنرمند» نوشته میزونی بنانی، نویسنده اهل تونس که انتشارات المؤانسه در سال 2020 منتشر کرده بود، اثر برگزیده شد.
 
در بخش ترجمه نیز مایکل کوبرسون، مترجم امریکایی برای ترجمه کتاب «مقامات حریری» از زبان عربی که تحت عنوان «Impostures» به زبان انگلیسی منتشر کرده بود، برنده شد. این کتاب از سوی کتابخانه ادبیات عربی وابسته به دانشگاه نیویورک- ابوظبی در سال 2020 منتشر شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها