سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
عراق می‌خواند/ استقبال از نمایشگاه کتاب بغداد

نمایشگاه کتاب بغداد که از روز پنجشنبه با حضور ایران افتتاح شده علی‌رغم ویروس کرونا تاکنون با استقبال خوبی از سوی شهروندان عراقی رو‌به‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از الاهرام- علی‌رغم شرایط استثنایی که ویروس کرونا بر جهان تحمیل کرده عراقی‌ها در نمایشگاه کتاب بغداد ثابت کرده‌اند مصداق بارز مثل معروف «مصر می‌نویسد، لبنان چاپ می‌کند و عراق می‌خواند» هستند.

22‌امین نمایشگاه کتاب بغداد که به دلیل شیوع کرونا بارها به تاخیر افتاده بود از روز پنجشنبه گذشته و با حضور ایران و مشارکت گسترده مصر با شعار «کتاب وطن» افتتاح شده و تاکنون شاهد حضور کثیری از‌ شهروندان این کشور بوده و با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم  روبه‌رو شده است.

امسال بیش از 220 انتشاراتی عراقی، عربی و خارجی از 14 کشور در این دوره از نمایشگاه کتاب بغداد که هم‌اکنون در حال برگزاری است شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه به همت اتحادیه ناشران عراقی و تحت نظارت وزارت فرهنگ عراقی به مدت 10 روز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

محمد رشاد، رئیس اتحادیه ناشران عربی درباره وضع ناشران در سایه کرونا اشاره کرد که ناشران عرب از زمان وقوع بحران کرونا با چالش‌های اقتصادی فراوانی مواجه بوده‌اند و نمایشگاه‌های کتاب سعی دارند خسارت‌هایی که شیوع پاندمی سبب شده با شرکت در نمایشگاه کتاب مصر و نمایشگاه‌های کتاب عربی جبران کنند و صنعت نشر را نجات دهند.

مدیریت نمایشگاه کتاب بغداد با اعلام تخفیفات گسترده هزاران کتاب را در غرفه‌ها با قیمت بین 2 و 5 هزار دینار در معرض نمایش عموم گذاشته است.

ایران با نمایش ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در بیست‌ودومین نمایشگاه کتاب بغداد حضور دارد.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها